۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۲۱۲۷۸
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

راه یابی ۱۸ جوان لرستانی به مرحله کشوری مسابقات اوقاف

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، گفت: ۱۸ نفر از جوانان لرستانی موفق به راه یابی به این دوره از مسابقات شدند.
مسابقات قرآن

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف اشاره و عنوان کرد: هفته آینده مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآنی اوقاف برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات اوقاف به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار می شود، افزود: پس از برگزاری مرحله استانی 18 نفر لرستانی موفق به راه یابی به مرحله کشوری شدند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان خاطرنشان کرد: از بین این 18 نفر، 11 نفر در بخش آقایان و هفت نفر نیز در بخش بانوان به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه اعزام برگزیدگان مسابقات قرآنی اوقاف جهت شرکت در مرحله کشوری در سه مرحله صورت می گیرد، یادآور شد: گروه نخست 10 شهریورماه، گروه دوم 13 شهریور و گروه سوم نیز 18 شهریورماه جاری اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه اظهار داشت: این دوره از مسابقات قرآنی اوقاف با محوریت قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ 10 جزء، 20 و ۳۰ جزء قرآن، معارف، اذان و دعا خوانی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات تواشیح و مدیحه سرایی بخشی دیگر از چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف است، بیان داشت: در این دوره از مسابقات از استان لرستان امسال در بخش تواشیح و مدیحه سرایی شرکت کننده نداریم.

حجت الاسلام عباس زاده هدف از برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف را اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی و عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد با استعداد در حوزه قرآن و علوم قرآنی و هدایت این افراد از دیگر اهداف اجرای مسابقات قرآنی اوقاف است./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات