۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۱۳۱۰
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز روح تمام تلاش‌های مادی و کسب و کار است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در جهان‌بینی قرآنی تلاش‌های مادی و کسب و کار جسم بوده و نماز روح آن است و این دو در کنار هم زیبایی و رشد و کمال را به نمایش می‌گذارند.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اقامه نماز، با بیان اینکه نماز خیر کثیر است، افزود: روح همه تلاش‌ها و کارها نماز است.

وی افزود: در جهان‌بینی قرآنی تلاش‌های مادی و کسب و کار جسم بوده و نماز روح آن است و این دو در کنار هم زیبایی و رشد و کمال را به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه قرآن به‌خوبی این نکته را یادآور شده است، ادامه داد: در سوره جمعه آمده است «فإذا قضیت الصلاه فانتشروا فی الارض و ابتغوا من فضل الله و اذکروالله کثیرا لعلکم تفلحون» و تأکید شده به هنگام برپایی نماز جمعه شتابان به سمت آن نماز حرکت کنید و هنگامی که نماز به پایان رسید پس از نماز در زمین پراکنده شوید، به سراغ کسب و کار رفته و از فضل خدا بطلبید و خدا را بسیار یاد کنید تا رستگار شوید.

وی تصریح کرد: نماز خیر روان و خیر کثیر است، مانند رودخانه‌ای زلال و پر آب که هرکس خود را در آن قرار دهد انبساط و نشاط پیدا می‌کند و از آلودگی‌ها و پلشتی‌ها پاک می‌شود هیچ‌گونه تنافی بین نماز و کار و تلاش وجود ندارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: آیات فوق دارای این پیام است که می‌توان در متن زندگی مادی و دنیا نقبی به باطن دنیا و ملکوت عالم زد و از آن توشه گرفت و دوباره به عالم ملک بازگشت.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: مفاد مفهوم «الصلاه معراج المومن» همین است؛ یعنی هر روز و شب از این عالم فرشی به عالم عرشی راهی و روزنه‌ای باز کن تا زمینی نشوی، تو باید در زمین سکونت داشته باشی ولی آسمانی زندگی کنی.

وی افزود: نماز این قدرت و توان را دارد که تو را از این عادت‌ها و روزمرگی‌ها برهاند و به عالم معنا پیوند بزند، آیات فوق به ما این نکته را می‌آموزد که دنبال کار و کسب و تجارت و تولید بروید؛ اما در دل کار و در متن زندگی ذکر کثیر که خیر کثیر است را جستجو کنید.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه این سبک زندگی اسلامی و تعالی فرهنگی بوده و در این سبک و سیاق زندگی دنیا خادم است و انسان مخدوم، تصریح کرد: اگر انسان خادم دنیا شد و دنیا مخدوم او به بیراهه رفته است، باید با الهام از نماز امیر بر دنیا بشویم نه اسیر آن، دنیا را مرکب رسیدن به مقصد و مقصود بدانیم نه هدف و نقطه وصول.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در کوپر زندگی باید به کوثر آنکه همان خیر کثیر و ذکر کثیر است راه پیدا کنیم تا در دام تکاثرهای دنیایی گرفتار نشویم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات