۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۵۲۱۳۳۱
امام جمعه شهرکرد تشریح کرد؛

مهمترین ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی از منظر امام باقر

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهمترین ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی از منظر امام باقر(ع)، گفت: اگر می خواهیم به نظام اسلامی ببالیم و کاری کنیم که در تاریخ ماندگار شویم باید حق کارگزاری خود را ادا کنیم و این کار آسانی نیست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دوشنبه شب در نشست شورای اداری این استان که با حضور معاون رییس جمهور در استانداری برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت و تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، این فرصتهای گفت و گو را بسیار مغتنم برشمرد و تصریح کرد: باید بر خود ببالیم که در چنین شرایطی به دنیا آمده ایم تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

وی شکل دهی نظامی بالنده و در تراز قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) را مهمترین رسالت کارگزاران بیان کرد و افزود: اگر می خواهیم به نظام اسلامی ببالیم و کاری کنیم که در تاریخ ماندگار شویم باید حق کارگزاری خود را ادا کنیم و این کار آسانی نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مهمترین ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی از منظر امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی یک کارگزار جامعه اسلامی این است که اهل تقوا باشد؛ کارگزاران نظام اسلامی باید به زینت تقوا آراسته باشند و از امور نفسانی پرهیز کنند و به معنای واقعی خود را مطیع خداوند متعال بدانند.

وی تواضع و خشوع را از دیگر ویژگی کارگزاران نظام برشمرد و تصریح کرد: شیعیان واقعی کسانی هستند که هرگز منیت ندارند و خود را برتر از دیگران نمی دانند اگر چه مسؤول نظام اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه امانتداری از دیگر ویژگی های بارز کارگزاران نظام اسلامی است، افزود: امروز امانت سنگینی به وسعت نظام اسلامی در دست مسؤولان قرار دارد؛ باید قدر آن را بدانند و در ادای حق این امانت کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مسؤول نظام اسلامی باید به طور مستمر به یاد خدا باشد و از یاد عملی خدا غافل نشود، ابراز کرد: کارگزار واقعی نظام اسلامی کارها را به رضای خداوند متعال و خشنودی او گره می زند و تنها رضای حق تعالی برای او اهمیت دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مسؤول نظام اسلامی نسبت به زیردستان خود محبت دارد، اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری مناطق صعب العبور بسیاری وجود دارد؛ ظلم است وقتی مردم این مناطق با تحمل سختی راه و با هزینه بسیار خود را به ادارات مرکز شهرستان می رسانند مورد بی مهری مسؤولان قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، داشتن روحیه گذشت و بخشش را لازمه مدیریت در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید اهل عطوفت و مهربانی باشند و از خطاهای یکدیگر بگذرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با توصیه به مسؤولان ارشد دولت دوازدهم تصریح کرد: اگر قرار است تغییراتی در سطوح مدیریتی انجام گیرد، سریع تر انجام تا از فرصت سوزی در اجرای امور جلوگیری کرده و برنامه ها با جدیت بیشتری پیگیری شود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات