۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۲۱۳۴۰
حجت الاسلام دارستانی:

امام حسین کشتی هدایت کننده انسان ها به سوی توحید است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که امام حسین(ع) کشتی هدایت کننده انسان ها به توحید است، گفت: افراد زیادی هستند که به واسطه ارتباط با اهل بیت(ع) به ویژه مرتبط شدن با دستگاه امام حسین(ع) به وجود خداوند گره خورده اند.
سید احمد دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در سخنرانی شب گذشته که در ساختمان قائمیه واقع در خیابان مسجد سید به مناسبت شب شهادت امام باقر(ع) برگزار شد، گفت: ورود به حسینیه ها برای عموم انسان ها بلامانع است.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز حضرت باقرالعلوم(ع) افزود: خدا را شاکر هستم که در این شب مهمان شما در شهر اصفهان هستم و قصد دارم در این شب پیرامون شئونات هیأت های مذهبی مسائلی را به اختصار خدمت شما عزیزان بیان کنم.

حجت الاسلام دارستانی اذعان کرد: خداوند در کنار دستور ساخت مساجد احکامی را برای آن وضع کرد و برای ورود انسان ها به مساجد فیلتر گذاشت ولی ورود همان انسان هایی که ورودشان به مساجد ممنوع است را به حسینیه ها باز گذاشته است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که امام حسین(ع) کشتی هدایت کننده انسان ها به توحید است، ابراز کرد: افراد زیادی هستند که به واسطه ارتباط با اهل بیت(ع) به ویژه مرتبط شدن با دستگاه امام حسین(ع) به وجود خداوند گره خورده اند.

وی با بیان این که دوستی و مودت اهل بیت(ع) اتفاقی نیست، اظهار کرد: دوستان اهل بیت(ع) در عالم ذر ولایت این بزرگواران را پذیرفتند؛ تلاش ها و کوشش های مسؤولین هیئت ها و مردم برای برنامه ریزی های هر چه بهتر برای برگزاری جلسات عزاداری در محرم از چندین ماه پیش شروع شده است و این نشانه عشق بسیار زیادی است که شیعیان نسبت اربابانشان است.

حجت الاسلام دارستانی گفت: اهل بیت(ع) هدایت کننده انسان به صراط مستقیم هستند؛ مقصود حقیقی و غایت ارتباط با اهل بیت(ع) وجود خداوند است؛ رفتن به زیارت قبور ائمه(ع) برای رسیدن به توحید است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که هیئت های مذهبی شعبه ای از حرم امام حسین(ع) است، اذعان کرد: خانواده ها بدانند هیأت های مذهبی شعبه ای از حرم امام حسین(ع) است، پس همان گونه که به همسرانشان اجازه می دهند در هنگام رفتن به زیارت قبور ائمه(ع) شبانه روز در حرم اهل بیت(ع) بمانند و زیارت کنند در موقعی که قصد حضور در هیئت ها را داشتند آن ها را تشویق و ترغیب کنند نه این که به خاطر حضور آن ها در هیئت ها تلخی به بار آورند.

وی در پایان گفت: برخی افراد از روحانی تا مداح گرفتار دنیا شده اند در صورتی که پُر رنگ شدن حضور اهل بیت(ع) در هیأت ها معلول خلوص افراد حاضر در هیأت است؛ باید برای امام حسین(ع) مردانه بایستیم و از خودنمایی کردن بپرهیزیم./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات