۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۲۱۳۷۸

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر اسحاق جهانگیری جمع کثیری از نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی نیز حضور دارند.

در ابتدای این مراسم رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دکتر نعمت زاده چندین دهه در حال خدمت به مردم ایران در امر صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: ایشان واقعا دغدغه صنعت ایران را داشتند و همه مسانی که با او کار کردند این موضوع را می دانند.

وی ادامه داد: نعمت زاده در راستای موضوعاتی چون تعطیلی واحدهای تولیدی حساس بود و بی تفاوت از کنار آنها نمی گذشت، از این رو برای فعال شدن تولید ملی تلاش های بسیاری را به کار گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید، تأکید کرد: در ابتدا تشکیل دولت یازدهم بخش صنعت با رقم منفی ۱۰.۵ درصد مواجه بود، از این رو برای بالا رفتن نرخ رشد نیازمند حضور شخصی باتجربه همچون نعمت زاده بودیم تا بتواند این بخش را مجدد احیاء کند.

رحمانی یادآور شد: همه ما برای انتخاب وزیر جدید در کابینه دوازدهم نگرانی هایی را داشتیم، اما با معرفی شریعمتداری تا حدودی استرس ها و نگرانی ها از بین رفت زیرا با آمدن ایشان در کابینه دوازدهم شاهد هستیم وی به دنبال اجرایی کردن برنامه های پیشنهادی خود است.

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران نیز در ادامه با طرح یک درخواست از وزیر جدید، گفت: من همین جا در حضور معاون اول رییس جمهور از وزیر جدید تقاضا دارم مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی عملیاتی شود، زیرا دولت بدون کمک بخش خصوصی نمی تواند از پس مشکلات برآید.

وی افزود: خوشبختانه شریعتمداری از کسانی است که در گذشته با بخش خصوصی مشارکت خوبی را داشته است، البته نباید فراموش کرد که در زمان حضور شریعتمداری در وزارت بازرگانی تلاطم بسیاری در موضوع تثبیت تعرفه‌ها وجود داشت که با تصمیمات به هنگام ایشان آرامش در این بخش حکمفرما شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر توقع ما این است که برنامه های اعلام شده از سوی وزیر عملیاتی شود و در همین جا اعلام می داریم که بخش خصوصی آمادگی لازم را برای تحقق این برنامه ها دارد.

در ادامه این آیین عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با این نظام بانکی موجود هرگز در عرصه صنعت رشدی نخواهیم داشت، اظهار کرد: این نظام بانکی موجود نه مورد تأیید مراجع تقلید است و نه جوامع بین‌المللی آن را قبول دارند. رکود ما را بیچاره کرده و این وضع صادرات نه مورد تایید رهبری و نه مورد تأیید رئیس جمهور است.

وی در ادامه با بیان اینکه آقای شریعتمداری بداند باری که چهار سال پیش در شرایط بدتری بر دوش نعمت زاده گذاشته شد، هنوز هم سنگین است، خاطرنشان کرد: در بخش اداره صنعت عوامل پیرامونی هنوز به تکامل نرسیده است و همین مسأله سبب نابودی این بخش است. نزول صنعت کشور را بیچاره کرده و تسهیلات هم همچون نوش داروی بعد از مرگ سهراب عمل می‌کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: بخش خصوصی را باید به صورت جدی مورد توجه قرار بدهیم و برای رفع مشکلات صنعت کشور باید تصمیمات عملیاتی بگیریم. آقای شریعتمداری یکی از مهم ترین وزارتخانه‌های کشور را تحویل گرفته است.

در ادامه سهل‌آبادی فاضلی  رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در دوران وزارت نعمت زاده اصلاح قانون نظام صنفی به اتمام رسید. همین امر کمک می‌کند که کار به خود مردم سپرده شود و مشارکت آنها بیشتر از گذشته باشد. حمایت در بخش صنعت، معدن و تجارت باید به صورت عملیاتی باشد و برای این امر نیازمند یک استراتژی درست در بخش‌های مختلف صنایع است و آقای شریعتمداری شرایط مطلوبی در بین بنگاه‌ها و کارآفرینان دارد.

در ادامه این مراسم عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص عدم آشنایی آقای شریعتمداری با حوزه صنعت شایعاتی مطرح شد اما باید بگوییم برخلاف این شایعات ایشان کاملا به حوزه صنعت آشنا و بیماری‌های انرا هم می‌شناسند. وزیر می‌داند که مشکلات این بخش مربوط به بانک، قاچاق، رکود و واردات است.

وی یادآور شد: بنده به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که ما باید با همکاری هم کار را برای حل مشکلات آغاز کنیم نیاز نیست که در این رابطه هم تمام کارها  را با هم انجام بدهیم بلکه همین که بتوانیم یک یا دوتا کار را آغاز و به پایان برسانیم مؤثر است .آقای نعمت زاده صنعت کشور  را از وضعیت آشفتگی خارج کرد و امیدوارم در دولت دوازدهم  از او در جای مناسبی استفاده شود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس گفت: مجلس به وزرا رأی بالایی داد چون دولت وزرای خوبی را معرفی کرد و وزیری که نتوانست رأی لازم را بگیرد به دلیل این بود که خودش توانایی راضی کردن برخی استان‌ها را نداشت./۸۱۶/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات