۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۲۱۴۲۰

نخستین محفل چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق برگزار شد

نخستین محفل چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور طلاب شیعه و سنی برگزار شد.
مهاجر الی الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نخستین محفل از سلسله برنامه‌های چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق با عنوان مهاجران الی الله و با موضوع وحدت اسلامی و یادبود شهدای منا از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از شاعران طلبه شیعه و سنی، امام جمعه شهرستان گنبدکاووس و خانواده شهدای منا برگزار شد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس در این محفل اظهار داشت: حادثه منا با اینکه برای شهدای این حادثه و خانواده آنان تلخ و غم انگیز بود اما بی‌کفایتی حکام عربستان سعودی را در مدیریت مراسم بزرگ حج ثابت کرد.

 حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به اینکه لطیف‌ترین مضامین و مفاهیم در قالب عرفان و شعر بیان می‌شود و هنر و شعر زبان مشترک همه دنیا است، افزود: با استفاده از ظرافت شعر می‌توان حادثه منا را به همه مردم جهان توصیف کرد تا بتوانند آن شرایط را درک کنند.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که نباید حادثه منا فراموش شود باید شعرا و طلاب را تشویق کنیم تا با زبان شعر یادآور حادثه تلخ منا باشند.

 امام جمعه گنبدکاووس عنوان کرد: از زبان شیرین شعر و هنرهای دیگر و از ظرفیت‌‌های خوب هنرمندان در زنده نگه داشتن یاد شهدا و اهداف بلند اسلام و انقلاب اسلامی باید بهره گرفت.

در ادامه این محفل نیز مراسم شعرخوانی شاعران شیعه و سنی با موضوع وحدت اسلامی و شهدای منا صورت گرفت.

حجت الاسلام زکریا اخلاقی، حجت الاسلام جواد محمدزمانی، رضا خورشیدی فرد، محمد میرزایی، امان محمد بازیار، حکیم قزلجه، ملا عبدالله گوگراد، عاشور رئوفی، احمد کریم زاده، و اسماعیل جاجرمی از جمله شاعرانی بودند که اشعار خود را در این نشست قرائت کردند./۹۲۰۱۰۳/ی

ارسال نظرات