۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۲۱۴۳۶
امام جمعه شهرری:

مدعیان عدالت پشیمان‌ترین افراد در قیامت هستند

امام جمعه شهرری عدالت ورزی را از شاخصه‌های ائمه اطهار(ع) دانست و مدعیان عدالت را پشیمان‌ترین افراد در قیامت بیان کرد.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در همایش مدیران، نخبگان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری به مناسبت هفته دولت که به همت فرمانداری این شهرستان در سالن فدک مجتمع فرهنگی فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: شناخت وظیفه از انجام تکلیف مهمتر است.

وی افزود: انسان اگر نسبت به تکلیفی که دارد شناخت کافی و وافی نداشته باشد ممکن است در انجام آن دچار اشتباه جبران ناپذیری شود.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه سیره اولیای دین براساس شناخت وظیفه و عمل به آن بوده است، ابراز کرد: همه ائمه اطهار(ع) تنها یک وظیفه داشتند و آن هدایت مردم و ابلاغ دین الهی بود اما شکل این وظیفه با توجه به شرایط زمانی دستخوش تغییر می‌شود برای مثال امام علی(ع) در برابر طاغوت زمان سکوت می‌کنند و امام حسن(ع) به صلح تن می‌دهند و امام حسین(ع) بر علیه طاغوت قیام می‌کنند بنابراین شرایط و جو جامعه در انجام تکلیف اثر می‌گذارد.

امام جمعه شهرری ادامه داد: امام راحل نیز براساس وظیفه‌ای که داشتند حرکت کردند امروز نیز مسؤولان باید نسبت به تکلیفی که دارند شناخت حاصل کنند تا بتوانند در انجام وظایف موفق باشند.

وی شناخت و عمل به وظیفه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: عالم محضر خداوند است انسان اگر خودش را در محضر خدا ببیند در حد توان دیگران را یاری می‌کند و اگر صاحب قدرت باشد از ضعفا دستگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: آنانی که ادعای پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) دارند بدانند که رفتار و کردارشان باید مطابق با رفتار و کردار آن بزرگان باشد.

امام جمعه شهرری در پایان با بیان اینکه تبعیت از ولایت ائمه اطهار(ع) با پاکدامنی میسر می‌شود، خاطر نشان کرد: انسان مومن نه تنها از امور حرام بلکه از شبهات نیز پرهیز می‌کند در قیامت پشیمان ترین افراد کسانی هستند که دم از عدالت ورزی می‌زنند اما خود در مقام عمل نسبت به این مهم کوتاهی می‌کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات