۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۲۱۴۵۳
حجت الاسلام صالحی خوانساری:

غدیر زمان انتصاب بهترین انسان عالم بعد از پیامبر است

استاد حوزه علمیه با بیان این که روز غدیر زمان انتصاب بهترین انسان عالم بعد از پیامبر(ص) است، گفت: دین اسلام با ولایت امیرمؤمنان(ع) کامل و مورد رضایت خداوند قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر(ع) پیش از ظهر امروز در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صالحی خوانساری در این مراسم با اشاره به سفارش پیامبر(ص) به جوانان عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) دو توصیه مهم به جوانان کرده اند که توجه به آن می تواند راه و مسیر هدایت را برای آنها به ارمغان آورد.

وی افزود: آن حضرت می فرمایند: «بهترین مردم، جوان کم سن و سال و خوش سیمایی است که جوانی و زیبایی خود را در راه خدا و برای خدا خرج کند» و اگر این جمله رسول خدا(ص) سرلوحه کار جوانان ما باشد، تحصیل در حوزه و دانشگاه، خدمت به مردم، عبادت و همه امور زندگی افراد برای رضای خدا خواهد بود.

این کارشناس دینی تصریح کرد: هدف پیامبر(ص) این است که عمر جوانان به ابتذال و افتضاح سپری نشود و اگر چنین جوانی پیدا شود خداوند به فرشتگان می گوید که من به این جوان که عمر خود را در راه عبادت و عبودیت می گذراند افتخار می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری انس با قرآن را از دیگر توصیه های پیامبر(ص) به جوانان دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «اگر جوانی با قرآن مأنوس باشد، خداوند قرآن را با گوشت و خون او مخلوط می کند» و این جوان در آخرت با پیامبران محشور می شود.

وی اضافه کرد: با این نگاه بلندی که پیامبر(ص) به جوانان ارائه می دهد، تحصیل، کار و خدمت به مردم عبادت محسوب می شود و کسی که در این راه بمیرد، شهید از دنیا رفته است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهای ماه ذی الحجه اظهار کرد: در این ماه رویدادهای بزرگی اتفاق افتاده است که ازدواج امیرمؤمنان و حضرت زهرا(س)، روز عرفه و عید غدیر از آن جمله است.

وی ادامه داد: عید غدیر زمان انتصاب بهترین انسان عالم بعد از پیامبر(ص) است و امیرمؤمنان(ع) در این روز به امامت، ولایت و خلافت منصوب شدند و دین اسلام به عنوان دین مورد رضایت خداوند بعد از نصب آن حضرت به ولایت، تکمیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تأکید کرد: امام باقر(ع) در مراسم حج در جمعی که در خیمه آن حضرت حضور داشتند فرمودند: «اگر فردی در بهترین نقطه عالم که کنار حجر الاسود و بین رکن و مقام است خدا را عبادت کند و روزها روزه باشد و شب ها را شب زنده داری کند و به اندازه عمر جهان به عبادت بپردازد اما حق ما اهل بیت(ع) را ادا نکرده و حرمت ما را حفظ نکند و محبت ما در دل او نباشد، خداوند در روز قیامت هیچ کدام از اعمال او را نمی پذیرد».

وی در پایان خاطرنشان کرد: دین اسلام که جهان را فرا می گیرد و مورد رضایت خداوند است، در مکتب اهل بیت(ع) و همراه با پذیرش ولایت این انوار مقدس است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات