۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۲۱۴۵۴
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت احیای خطبه غدیر و زیارت غدیریه در جامعه اسلامی/ غدیر مدال افتخار شیعه است

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت احیای خطبه غدیر و زیارت غدیریه در جامعه اسلامی تأکید کرد.
آیت الله علوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار یعقوب سلیمانی مسؤول ستاد بازسازی واقعه غدیر و جمعی از اعضای مردمی این ستاد، سازمان اردویی بسیج و همچنین ستاد بازسازی واقعه غدیر را نهادی مبارک خواند و تأکید کرد: امیدواریم روز به روز در این ستاد شاهد رشد و شکوفایی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به ارزش چشم و دیدن حقایق، ابراز داشت: در روایتی فاصله بین حق و باطل چهار انگشت میان گوش و چشم دانسته شده است، چرا که گوش در بسیاری از اوقات خطا می کند ولی چشم غالبا حقایق و واقعیت ها را می بیند، بنابراین کار ستاد بازسازی واقعه غدیر در نشان دادن حقایق آن بسیار مؤثر است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: برپایی واقعه غدیر به صورت نمایشی بسیار مؤثر است تا این که بخواهیم در مورد آن سخن بگوییم و مردم بشنوند، اما سعی کنید در بازسازی واقعه غدیر دو مسأله ای که فراموش شده است را نیز احیا کنید و آن دو خطبه غدیر و زیارت غدیریه است؛ در مورد خطبه غدیر اخیرا کارهایی صورت گرفته است ولی زیارت غدیریه که در مفاتیح هم ذکر شده کمتر مورد عنایت واقع شده است.

وی با بیان این که روز عید غدیر دارای نماز خاصی هم هست، یادآور شد: باید در خلال نمایش هایی که دارید سعی کنید معارف غدیر را نیز برای مردم جا بیندازید تا مردم با حقایق این روز بزرگ نیز آشنا شوند.

این استاد برجسته درس خارج افزود: اهمیت روز غدیر به دلیل سه مدال افتخاری است که در این روز به شیعیان داده شده و قرآن در سوره مائده به آن اشاره کرده و آن سه مدال نخست اکمال دین، دوم اتمام نعمت و سوم رضایت خداوند به دین اسلام با ولایت امیرمؤمنان است.

وی با بیان این که مسؤولیت ما در برابر روز عید غدیر سنگین است، خاطرنشان کرد: هر چند در بسیاری از شهرهای ایران واقعه غدیر بازسازی می شود و در یک یا دو کشور نیز این برنامه اجرا می شود ولی باید با تلاش و زحمت روزی به جهانی سازی واقعه غدیر برسیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: هر جا حق و حقیقت در حال گسترش باشد دشمنی ها بیشتر می شود و به همین جهت است که دنیای کفر در برابر ما ایستادگی می کند، بنابراین همین دشمنی ها مژده ای برای ما است که با قدرت به مسیر خود در راه ولایت اهل بیت(ع) ادامه دهیم./1330/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات