۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۲۱۴۶۲
معاون وزیر اقتصاد در همایش بانکداری اسلامی:

ایران یکی از بهترین کشورهای عمل کننده به تعهدات بین المللی است

خزاعی گفت: موضوع IFS، مسأله تعامل و کار با سایر بانکها، اجرای تعهدات مالی یک کشور و .... از ضرورت ها و نیازهای ما است، در حال حاضر ایران یکی از بهترین کشورهایی است که به تعهدات بین المللی خودش عمل کرده است.
معاون وزیر اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد صبح امروز سه‌شنبه(هفتم شهریور ماه ) در بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی با بیان اینکه ما در ماده چهار برنامه ششم توسعه موظف هستیم که منابع مالی را منابع خارجی جذب کنیم، اظهار کرد: این برنامه مصوبه مجلس است و ما وظیفه عمل به آن را بر عهده داریم.

وی با اشاره به این مطلب که در کشورهای در حال توسعه رشد سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری از طریق پنج منبع عرضه می‌شود که عبارتند از فروش منابع طبیعی، پس اندازهای اجباری همچون مالیات، پس اندازهای اختیاری و شرکت‌های بیمه، این سرمایه‌گذاری وقتی رخ می‌دهد که منابع سبب استفاده در تولید و اشتغال باشد بر همین اساس تشکیل سرمایه و جهت دهی به آن به معنای جلوگیری از کاهش ارزش آن می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: بکارگیری درست و افزایش بهره‌وری نیز از دیگر عوامل رشد سرمایه است، در دنیا هم بانک‌ها در مرحله سرمایه‌گذاری از اهمیت زیادی برخوردار هستند، ایجاد تعادل بین پس‌انداز و سرمایه‌گذاری موضوع مهمی است.

خزاعی یادآور شد: مدل دیگر پس انداز استفاده از منابع ملی به شکل ذخیره برای بکارگیری اهداف است، در این عرصه درآمد ملی پس انداز می‌شود ولی مکانیزم پس انداز هم بسیار مهم است که بستر هدایت آن بانک‌ها هستند که هر چه بانک‌ها منظم‌تر و شفاف‌تر باشد به همان اندازه بهتر عمل می‌کنند.

وی افزود: موضوع IFS، مسأله تعامل و کار با سایر بانکها، اجرای تعهدات مالی یک کشور و .... از ضرورت ها و نیازهای ما است، در حال حاضر ایران یکی از بهترین کشورهایی است که به تعهدات بین المللی خودش عمل کرده است.

معاون وزیر اقتصاد در پایان گفت: در ماه‌های آینده با چهار کشور اروپایی و یک کشور آسیایی ٢٩ تا ٣٠ میلیارد دلار قرارداد برای دریافت فاینانس قرداد امضا می‌کنیم و معنی آن بدهکاری برای کشور نیست بلکه قرداد خط اعتباری است و اگر پروژه‌ای مسیر داخلی را طی کرد بعدا تخصیص پیدا می‌کند، کنترل تورم  و رشد اقتصادی داشته‌ایم که معجزه است اما باید ببینیم در گفتمان اقتصادی بین‌الملل در چه جایگاهی هستیم./816/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات