۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۱۴۶۳
رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان تشریح کرد؛

فعالیت های علمی و عملی امام باقر در جامعه

رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه امام باقر(ع) با فعالیت های خود سبک زندگی مردم را دینی کرده بود، گفت: باید در جامعه سبک زندگی دینی نهادینه شود و این امر مهم بر عهده طلاب و روحانیان است.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان ظهر امروز در مراسم شهادت امام باقر(ع) در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: امام باقر(ع) با فعالیت های علمی خود حقایق اسلام و حقانیت شیعه را حفظ کرد.

وی بابیان اینکه ولایت چراغ هدایت مسلمین است اظهار داشت: راه آسمان ها بدون ولایت بسته است و کسانی که با ولایت نیستند در گمراهی به سر می برند، کسانی که امیر مومنان علی(ع) را کنار گذاشتند نه تنها به خود بلکه به جهان اسلام خیانت کردند.

رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان گفت: تبیین ولایت، تثبیت مرجعیت علمی، ولایت مداری در جامعه سه فعالیت عمده امام باقر(ع) در زمان خودش در بین مردم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های علمی امام صادق(ع) ابراز داشت: بیش ترین فعالیت های امام باقر(ع) در راستای تربیت فقیه در جامعه بود و شاگردان ایشان با دغدغه ای که داشتند دین اسلام را زنده نگه داشتند.

حجت الاسلام شعبانی گفت: امام باقر(ع) می فرماید اسلام بر پنج قسم بنا شده است، نماز، زکات،حج، روزه و ولایت است، ولایت رمز قبولی چهار قسم اولی است.

وی در ادامه تصریح کرد: فقاهت در اسلام ارزش بالایی دارد ولی اگر همراه با ولایت نباشد به درد نمی خورد، مرجعیت فقه اسلام قبل از امام باقر(ع) اهل سنت بودند و زمانی که فقه متصل به دریای الهی نباشد مقبول خداوند متعال نیست.

استاد جامعة المصطفی العالمیة گفت: طلاب و روحانیان باید در تبلیغ دین الهی همانند فعالیت در انتخابات گذشته که به صورت دغدغه مند به روشنگری می پرداختند فعالیت کنند و تبلیغ دین الهس تعطیلی بردار نیست.

وی در پایان بیان داشت: باید در جامعه سبک زندگی دینی نهادینه شود و این امر مهم بر عهده طلاب و روحانیان است، امام باقر(ع) با فعالیت های خود سبک زندگی مردم را دینی کرده بود. /۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات