۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۲۱۴۶۹
سردار سلیمانی خبرداد؛

واقعه غدیر در برخی کشورهای اسلامی بازسازی می شود

مسؤول ستاد بازسازی واقعه غدیر از اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر در برخی کشورهای اسلامی خبر داد.
سردار یعقوب سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار یعقوب سلیمانی رییس سازمان اردویی بسیج و مسؤول ستاد بازسازی واقعه غدیر به همراه جمعی از اعضای مردمی این ستاد امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار سلیمانی در این دیدار با اشاره زمینه تأسیس ستاد بازسازی واقعه غدیر اظهار داشت: سال 89 روز بسیج همزمان با سالروز عید بزرگ غدیر بود که در این روز برخی از مسؤولان از جمله سردار نقدی ایده برگزاری میدانی واقعه غدیر و خارج شدن این عید از محافل و مجالس را مطرح کردند.

وی با بیان این که کارهای فرهنگی بصری اثر بیشتری در مخاطب می گذارد، افزود: نخستین بازسازی واقعه غدیر با عنایت اهل بیت(ع) و رهنمودهای مراجع بزرگوار در شهر مقدس قم و در پشت کوه خضر برگزار شد و از آن سال به بعد هرساله شاهد برگزاری بهتر این نمایش هستیم.

وی ادامه داد: امروز در بیش از 150 مرکز استان و شهرستان اقدام به بازسازی واقعه غدیر می شود که هم هنروران می توانند هنر خود را رونمایی کنند و هم بیش از یک ملیون و 800 هزار نفر از هنردوستان و ولایت مداران بتوانند گوشه ای از واقعه را به چشم دیده و فضای آن رو غدیر خم را درک کنند.

مسؤول ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به تقاضاهای مکرر کشورهای اسلامی مبنی بر اجرای بازسازی واقعه غدیر، عنوان داشت: تا به امروز در کشورهای عراق و سوریه این کار صورت گرفته است ولی با توجه به این که امسال بیش از 20 کشور دیگر تقاضای بازسازی واقعه غدیر را به ما دادند می خواهیم در چندین کشور دیگر به صورت آزمایشی این واقعه را در قالب همایش غدیر برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: هرکاری که به صورت مردمی صورت بگیرد دوام بیشتری دارد، از این رو ما از مردم مناطق و شهرهای مختلف دعوت کرده ایم که در حد توان خود در بهتر بازسازی شدن این واقعه کمک کنند که اتفاقا در سال های گذشته شاهد یاری های گسترده با اهدای پول نقد، احشام، اسب و شمشیر و دیگر موارد بوده ایم.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال خوب شهرهای اهل تسنن از بازسازی واقعه غدیر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال و درخواست مردم اهل تسنن در استان سیستان و بلوچستان، امسال در 11 شهر این استان نیز واقعه غدیر برای مردم بازسازی خواهد شد.

گفتنی است، حجت الاسلام ولی زاده جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) و عضو ستاد بازسازی واقعه غدیر نیز در این دیدار حضور داشت و به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات این ستاد در سال جاری پرداخت./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات