۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۲۱۴۷۳
مسؤول امور استانی و شهرستانی دانشگاه امیرالمومنین اهواز خبر داد؛

راه اندازی شعبه های جدید دانشگاه امیرالمومنین در کشور

مسؤول امور استانی و شهرستانی دانشگاه امیرالمومنین(ع) گفت: بنا داریم در سه شهرستان دزفول، شوش و شوشتر و همچنین در دو استان کشور یعنی هرمزگان و کرمانشاه شعب دانشگاه امیرالمومنین را راه اندازی کنیم.
نظرممبینی

حجت الاسلام علی نظر ممبینی، مسؤول امور استانی و شهرستان های دانشگاه امیرالمومنین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در راستای توسعه دانش در فضای آکادمیک و تلفیقی از دروس حوزه های علمیه و دانشگاه ها در یک هم افزایی بسیار مثبت جهت تبیین اهداف تشیع با تدبیر آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دانشگاه امیرالمومنین راه اندازی شد.

مسؤول امور استانی و شهرستان های دانشگاه امیرالمومنین در ادامه بیان داشت: دانشگاه امیرالمومنین چه در سطح بین المللی و کشورهای اسلامی و چه در داخل کشور با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و اغلب شهرستان های کشور در صدد راه اندازی شعبات این دانشگاه در محل اقامت خودشان هستند.

این مقام مسؤول ابراز داشت: استان های کرمانشاه و هرمزگان استان های پیشتاز در امر تقاضای شعب و ایجاد شعبه دانشگاه امیرالمومنین در استان های خودشان هستند و طی جلسه ای که با نماینده ولی فقیه در کرمانشاه و امام جمعه این شهرستان آیت الله علما برگزار کردیم، آمادگی تاسیس شعبه ای از دانشگاه امیرالمومنین در این استان را به ما اعلام کردند.

حجت الاسلام نظرممبینی با اشاره به شهرستان های پیشتاز در تقاضای شعب در استان خوزستان، تصریح کرد: شهرستان های دزفول، شوش، شوشتر در استان خوزستان جزء شهرستان های پیش قدم در تقاضای راه اندازی شعب دانشگاه امیرالمومنین در شهرستان های خود هستند و اعلام آمادگی کامل را کردند.

وی با انتقاد از روند و علمکرد مخالفت آمیز وزارت علوم در راه اندازی و توسعه شعب دانشگاه امیرالمومنین، افزود: با اینکه شهرستان ها درخواست شعب دادند اما از سوی دیگر معذورات وزارت علوم را هم باید مدنظر داشت که متاسفانه موانعی را برای توسعه شعب برای ما ایجاد می کنند.

مسؤول امور استانی و شهرستانی دانشگاه امیرالمومنین با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با وزارت علوم، اظهار داشت: جلساتی را با معاونان وزیر علوم در چند روز گذشته برگزار کردیم و مهم ترین این جلسات، جلسه با دکتر قبادیان قائم مقام وزارت علوم بود که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد که وعده همکاری به ما داده شد.

این مقام مسؤول بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر فضایی را برای شعبه دانشگاه امیرالمومنین در اختیار ما قرار داد که حداقل با اولویت دو رشته حقوق و کلام شیعه این شعبه در این شهرستان راه اندازی شود.

حجت الاسلام نظرممبینی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک شعب دانشگاه امیرالمومنین در شهرستان های دزفول و شوش راه اندازی خواهند شد، خاطرنشان کرد: حجج اسلام قاضی و امام، ائمه محترم جمعه شهرستان های دزفول و شوش دانیال همکاری های بسیار خوبی را با ما داشتند و بنا است، این دو شهرستان در آینده ای نزدیک دارای شعب دانشگاه امیرالمومنین شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: با رایزنی هایی که با تهران داشتیم انتظار می رود سه شعبه در شهرستان های دزفول، شوش و شوشتر راه اندازی شود تا بحث فرا استانی و فرا ملی را که شامل هرمزگان و کرمان است را پیگیری و راه اندازی کنیم.

مسؤول امور استانی و شهرستانی دانشگاه امیرالمومنین ابراز داشت: با وجود آقای دکتر سودانی رییس محترم دانشگاه که یک شخصیت اکادمیک است و همچنین حضور موسس این دانشگاه یعنی آیت الله موسوی جزایری و پیگیری های این دو بزرگوار امیدواریم این محدودیت ها از سوی وزارت علوم برداشته شود و حداقل به طور آزمایشی شهرستان های دزفول، شوش و شوشتر در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های حقوق و کلام شیعه راه اندازی شوند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با ائمه جمعه محترم خرمشهر و آبادان هم نشست هایی داشتیم که اگر محدودیت و موانع برداشته شود قطعا هم به فکر راه اندازی شعب دانشگاه امیرالمومنین در این دو شهرستان خواهیم بود و اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام نظرممبینی در پایان با اشاره به بحث پیگیری های بین المللی دانشگاه امیرالمومنین گفت: آیت الله موسوی جزایری با جلساتی که با حضرت آیت الله سیستانی و سید حسن نصرالله در عراق و لبنان داشت در تلاش هستیم که این دانشگاه را هم در سطح بین المللی و امت اسلامی گسترش دهیم./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات