۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۲۱۴۹۰
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

اقتصاد و نشر فرهنگ دینی اولویت برنامه های دولت دوازدهم باشد

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: با توجه به نیازمندی های جامعه امروز به نظر می آید اقتصاد، اشتغال و تبیین آموزه های دینی در جامعه باید اصلی ترین برنامه های اجرایی دولت باشد.
راحلی

حجت الاسلام حمید راحلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: دو حسنه عمده شهیدان رجایی و باهنر صداقت و ساده زیستی آنان است که سبب شده خاطرات خوبی از ایشان در ذهن مردم ثبت شود، چرا که این عزیزان خود را وقف مردم کرده بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به در اختیار داشتن تمام امکانات دولتی از سوی شهیدان رجایی و باهنر، گفت: با این وجود این دو بزرگوار ساده ترین و کم هزینه ترین دولت را تشکیل داده و سعی می کردند از امکانات موجود حداقل استفاده را برای مدیریت اجرایی کشور هزینه کنند.

وی به توصیه های امیرمومنان حضرت علی(ع) نسبت به ساده زیستی دولتمردان و حاکمان بر سرنوشت امت اشاره و اضافه کرد: شهیدان رجایی و باهنر به این آموزه ها و توصیه های حیات بخش امام علی(ع) عمل کردند.

حجت الاسلام راحلی دولت های سوم و چهارم پس از انقلاب اسلامی را ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و باهنر عنوان و تصریح کرد: مقام معظم رهبری چه در هنگام ریاست جمهوری و چه اکنون به عنوان رهبر معظم این انقلاب در اوج سادگی و زیر خط متوسط جامعه بنابر تایید دوست و دشمن زندگی می کنند.

دولت رونق بخشی به تولید و اشتغال را سرلوحه کار خود قرار دهد

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی رسیدگی به وضع محرومان و تلاش برای رونق بخشی به تولید و اشتغال را دو خواسته خود از دولت دوازدهم خواند و گفت: این دو بخش از دغدغه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما امیدواریم دولت حل مشکلات مردم کشور را سرلوحه خود کند.

وی با توجه به این مساله که فقر عامل انحراف و اشتباه افراد می شود، تاکید کرد: دولت باید برای رفع هر نوع فقر و محرومیتی از سیمای جامعه تلاش کرده و اقتصاد و اشتغال جوانان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

حجت الاسلام راحلی پیاده سازی آموزه های دینی را از دیگر اولویت ها عنوان کرد که ضروری است دولت فعلی به آن اهمیت دهد و افزود: اگر آموزه های اهل بیت(ع) در جامعه تبیین شود به نظر می آید مشکلات اقتصادی هم در سایه آن حل شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی صحیح اسلامی جوان را به سمت تلاش و پویایی سوق می دهد، خاطرنشان کرد: در سایه تعالیم اهل بیت(ع) وجدان کاری، انگیزه داشتن و هدفمند بودن در افراد جامعه برانگیخته شده و آنان را به سمت ابداع مشاغل جدید، سالم و سازنده هدایت می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب، افزود: با توجه به نیازمندی های جامعه امروز به نظر می آید اقتصاد، اشتغال و تبیین آموزه های دینی در جامعه باید اصلی ترین برنامه های اجرایی دولت باشد./936/ت302/ب1

ارسال نظرات