۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۲۱۴۹۹

دلایل حرمت آزادی جنسی براساس آیات قرآن کریم

استاد حوزه علمیه خواهران تزلزل کانون خانواده، تولد فرزندان بی هویت و از بین رفتن کرامت انسانی زن را از دلایل مهم قرآن کریم بر حرمت زنا و آزادی های جنسی برشمرد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فرید، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم به ویژه در آیات سوره مبارکه نور برای زنا و آزادی های جنسی حرمت قائل شده است، گفت: امروز عده زیادی به تقلید از غرب بیان می کنند که آزادی از جمله آزادی جنسی حق انسان است که باید دقت کرد که این عمل هر چند در جوامع غربی به یک امر عادی تبدیل شده و زمینه تباهی انسان ها به ویژه زنان را فراهم کرده است، اما اسلام برای این عمل به شدت حرمت قائل بوده و ادله عقلانی زیادی را برای این موضوع ذکر می کند.

وی افزود: پیدایش این عمل زشت و گسترش آن بدون شک نظام خانواده را از بین می برد همانطور که امروز در جوامع غربی شاهد این موضوع هستیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه در قرآن کریم رسالت تربیت فرزند و تعلیم آداب دینی بر عهده پدر قرار داده شده است، گفت: در زنا رابطه فرزند و پدر مبهم و تاریک است به همین دلیل کودک بدون سرپرست در جامعه رها می شود و این موضوع اضافه بر ایجاد پیامدهای اجتماعی فراوان، هزینه های زیادی را نیز بر عهده دولت و حکومت قرار می دهد و از سوی دیگر فرزندان زنا به دلیل داشتن عدم پشتوانه عاطفی و فکری مناسب همواره در معرض بیمارهای روانی بوده و بیشتر فرزندان حاصل از این عمل شوم خود در جامعه ایجاد آسیب و فساد می کنند.

خانم فرید با اشاره به اینکه قرآن کریم هویت انسان را حتی در صلب به پدر نسبت می دهد، افزود: براین اساس فـرزنـدان حاصل از زنا فـاقـد هویت هستند و همین بی هویتی به غیر از تبعات اجتماعی تعالی انسانی این کودکان را در معرض آسیب قرار می دهد.

وی انواع بیمارهای جسمی و تهییج احساسات و شهوت رانی را در جامعه از دیگر پیامدهای رایج شدن گناه زنا در جامعه عنوان کرد و گفت: کـشـتـن فـرزنـدان، سـقـط جـنـیـن، از بین رفتن کرامت انسانی زن و پیامدهای  مـانـنـد این از آثـار شـوم ایـن عـمـل قبیح است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه توصیه قرآن کریم به پدران و مادران و همچنین زمامداران جامعه اسلامی این است که برای جلوگیری از این عمل زشت از اختلاط میان زن و مرد جلوگیری کرده و همچینن بستر ازدواج جوانان را فراهم کنند، گفت: قرآن کریم به شدت به والدین توصیه می کند که اگر بستر ازداوج جوان خود را فراهم نکنند و فرزند آنها به زنا مبتلا شود خود پاسخگوی گناه فرزند بوده و در گناه او شریک هستند.

وی یادآور شد: اگر میخواهیم سلامت اخلاقی در جامعه حاکم شود باید به آیات دیگر سوره نور توجه کنیم که خداوند راه جلوگیری از این عمل قبیح را در جامعه چشم فروبستن از نامحرم، حفظ حجاب و عفاف و عدم اختلاط زنان و مردان نامحرم می داند./۹۶۸/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات