۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۲۱۵۰۵
آیت الله جوادی آملی:

تأسّي به پيامبر و اهل بيت راه پيروزی بر دشمنان است

حضرت آیت الله جوادی آملی تأسّي از پيامبر و اهل بيت(ع) را راه پيروزي بر دشمنان دانست و گفت: اعمال ما باید طوري باشد كه جز حق چيز ديگری نباشد، آن وقت نصرت و پيروزي هم يقيني است.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای سپاه پاسداران  با حضور در حسينيه احمدآباد شهرستان دماوند با حضرت آيت الله جوادي آملي ديدار و گفتگو كردند.

حضرت آيت الله جوادي آملي در اين ديدار ضمن تسلیت ايام شهادت امام محمد باقر(ع) با اشاره به حديثي از آن امام همام، تأسّي از آن ذوات مقدس را مورد تأكيد قرار داد و بيان داشت: مسئله مهمّي كه همه مسئولان مخصوصاً شما عزيزان باید در نظر داشته باشید این است خدا فرمود من یک ترازو نازل كردم تا شما خودتان را با ترازوي الهي بسنجيد. وجود مبارك امام باقر(ع) به جابر كه از اصحاب خاصّ اوست فرمود خودت را با قرآن بسنج، قرآن ترازو و  سنجش است و سنگ این ترازو هم حق است؛ قرآن هم مي‌گويد: ﴿وَ الْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ﴾ يعني حق و حقيقت را يك طرف مي‌گذراند و دين و عمل ما را در طرف دیگر مي‌گذارند.

وی افزود: حالا ما اين حق را كجا پيدا كنيم؟ در قرآن فرمود حق از خداست «الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ» پس حق اين است. ما بخواهيم ببينيم چه كسي حق است؟ آنكه از طرف حق آمده يعني وجود مبارك پيغمبر(ص) فرمود مي‌خواهيد اعمالتان را وزن كنيد حق را بايد ببينيد «الحقّ مع الحق و الحقّ مع علي» اين را هم شيعه نقل كرده هم سنّي «الحقّ مع علي و علي يدور مع الحقّ حيث ما دار». اگر اين مسائل براي ما روشن شد، اگر كلّ عالَم صف ببندند ما دیگر نگران نيستيم براي اينكه يا پيروزيم يا شهيد، اگر شهيد هم شديم پيروزيم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: حالا اگر براي ما روشن شد كه حق با ماست دیگر نگران نيستيم كه استكبار چه مي‌گويد، صهيونيسم چه كار مي‌كند، ما بايد بدانيم حق چيست. مطلب ديگر اينكه ما پيرو حقّيم، اما صاحب حق ديگري است و همو به ما گفته برو اين كار را بكن من تو را ياري مي‌كنم!

وی تأسّي از پيامبر و اهل بيت(عليهم السلام) را راه پيروزي بر دشمنان دانست و بيان داشت: چرا در قرآن در سوره احزاب به ما فرمود ببينيد پيغمبر چه كار كرد و به او تأسّي كنيد؟! وجود مبارك حضرت امير(ع) می فرماید پيغمبر(ص) در شبی كه فردايش جنگ بدر شروع می شد تا صبح كنار درخت با خدا مناجات مي‌كرد كه گويا اصلاً شب عمليات نيست، شب جنگ نيست، اين به همان «الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ» مرتبط بود. هيچ نگران نبود كه جمعيت ما نسبت به آنها قابل قياس نيست، و لذا قرآن با اين بيان به ما مي‌گويد: «لَقَدْ كانَ لَكُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ».

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اعمال ما باید طوري باشد كه جز حق چيز ديگری نباشد، آن وقت نصرت و پيروزي هم يقيني است. آدم اين زندگي يارانه‌اي را رها مي‌كند و به آن روح و ريحان مي‌رسد، منتها با هوشمندي، دشمن‌شناسي و دقت.

وی  ابراز داشت: اينها كه شهيد شدند واقعا نسبت به ما طلب دارند، اينها را همين زيارت عاشورا و اهل بيت(ع) و قرآن تربيت كرده، اگر خداي ناكرده در قيامت جلوي ما را بگيرند كه چرا خون ما را حفظ نكرديد، ما جوابي نداريم، ما در برابر اينها واقعاً مسئوليم.

استاد حوزه تأکید کرد: ما بايد اين چند نكته را عمل كنيم: بايد قرآن را بدانيم و برابر قرآن عمل كنيم و خودمان را با قرآن بسنجيم. راه ما مشخص است؛ شرق و غرب عالَم عليه ما تهاجم بكنند ما نگران نيستيم براي اينكه ما چيزي را از دست نمي‌دهيم، بلكه اگر ما وظيفه‌مان را انجام داديم بسیاری از برکات نصیب ما می شود، ذات اقدس الهي فرمود: «وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا». بخش بعدي هم همان سفارش سوره مباركه احزاب است كه پيامبر را اُسوه خود قرار بدهيد اگر این کارها را انجام دادید اصلاً نگران نباشيد چراکه يقيناً پيروزيد. اين راهي را كه مي‌رويم ان‌شاءالله حق است و اميدواريم ذات اقدس الهي همه ما را تأييد كند و هر دشمني از هر جايي بخواهد آسيبي به اين نظام برساند ذات اقدس الهي او را به عذاب اليم گرفتار كند./۱۳۲۳/ ۱۰۳/ص

ارسال نظرات