۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۱۵۴۷
آیت الله علم الهدی:

برخی جریان های سیاسی به دنبال قداست زدایی از جایگاه ولایت فقیه هستند

امام جمعه مشهد گفت: در میدان سیاسی عرصه برای فعالیت جریان های مختلف باز است اما اگر بنا شد جریان‌ها در عرصه رقابت با مبدأ مشروعیت نظام قرار بگیرند و نسبت به این جایگاه عادی‌سازی کنند، طبیعی است که دیگر یک نظام مشروع نخواهیم داشت.
آیت اله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) که در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، به مرور آموزه های سیره سیاسی آن حضرت برای شیعیان در اعصار مختلف پرداخت و اظهار کرد: مواضعی که امام(ع) در موقعیت های مختلف اتخاذ می فرمودند، برای زندگی سیاسی اجتماعی امروز ما نصب العین است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح شرایط سیاسی دوره امام محمد باقر(ع)، گفت: دوران امامت امام محمد باقر(ع) در موقعیتی قرار داشت که سلسله اموی رو به سقوط بود و آن ها تلاش داشتند با قداست زدایی و کنار زدن جریان امامت از کانون توجه جامعه، نسبت به براندازی این جریان اقدام کنند؛ از همین رو در صدد عادی ‌سازی جایگاه امام(ع) برآمدند که این توطئه نیز در جریان منحرف کردن اسلام از خط امامت و ولایت اتفاق افتاد.

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین شباهت فضای سیاسی عصر امام باقر(ع) با شرایط سیاسی امروز جامعه اسلامی، به تلاش برخی جریان های سیاسی برای قداست زدایی از جایگاه ولایت فقیه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بناست در دوران غیبت معصوم(ع)، حاکمیتی مشروعیت پیدا کند، بدون حجت امام زمان(عج) امکان پذیر نیست و در غیر این صورت، حاکمیت غصبی و نامشروع است.

وی تصریح کرد: اگر بنا شد نسبت به جایگاه چهره‌ ای که به‌عنوان دندانه وصل مشروعیت حکومت به مقام امامت مطرح شده است، قداست زدایی و عادی‌ سازی صورت پذیرد و برخی جریان های سیاسی، او را در عرصه رقابت‌های سیاسی مثل یک جریان سیاسی قلمداد کنند، این شگرد در واقع دنباله همان شگرد شیطانی دشمنان اهل بیت(ع) در زمان امام باقر(ع) است.

آیت الله علم الهدی افزود: تمام نکته‌ ای که امروز در فعالیت ‌های سیاسی و اجتماعی با آن رو به رو هستیم، همسان ‌سازی جریان ‌های سیاسی با جریان مشروعیت نظام اسلامی و چهره متصل به مبدأ مشروعیت نظام که همان مقام ولایت فقیه باشد، است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: در میدان سیاسی عرصه برای فعالیت جریان های مختلف باز است اما اگر بنا شد جریان‌ها در عرصه رقابت با مبدأ مشروعیت نظام قرار بگیرند و نسبت به این جایگاه عادی‌سازی کنند، طبیعی است که دیگر یک نظام مشروع نخواهیم داشت./820/پ202/ب1

ارسال نظرات