۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۵۲۱۵۹۳
وزیر صنعت در اصفهان:

بیکاری از معضلات بزرگ کشور است

شریعتمداری با اشاره به درخواست‌های مردم برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، گفت: این مشکلات مردم نشان می‌دهد که رهبر انقلاب بدون دلیل بزرگترین مشکل کشور را مسأله اشتغال ذکر نمی‌کنند.
محمد شریعتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سه شنبه شب در مراسم گرامی‌داشت شهیدان رجایی و باهنر در مصلی قدس اصفهان، با بیان اینکه تقریبا تمام ویژگی‌هایی که امام خمینی برای یک مسؤول ذکر کرده بودند در رفتار و اعمال شهیدان رجایی و باهنر دیده می‌شد، گفت: ویژگی‌های اخلاقی این دو شهید بزرگوار در اعمال و رفتارشان مشهود است و این دو شهید الگوهای جاودان مدیریت در کشور هستند.

توجه به نماز اول وقت از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود

شریعتمداری به برکات دوران کوتاه مدیریت شهیدان رجایی و باهنر در دولت اشاره کرد و افزود: تقوا و پرهیزکاری از ویژگی‌های آنها بود، توجه جدی به نماز اول وقت از دیگر ویژگی‌هایی است که این دو شهید بزرگ داشتند و لازم است فرهنگ نماز اول وقت در ادارات کشور نهادینه شود تا از برکات بسیار آن برخوردار شویم.

وی نظم و انضباط را از ویژگی‌های شهید رجایی برشمرد و تصریح کرد: شهید رجایی همیشه قرارها و جلسات خود را رأس ساعت معین شده حاضر می‌شد و با وجود اینکه لباس ساده می‌پوشید همواره مرتب و تمیز بود، ساده زیستی از ویژگی‌های او بود و همیشه برای رسیدگی به امور مردم زمان داشت و در این زمینه کوتاهی نمی‌کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ساده زیستی و تلاش مستمر شهید رجایی برای رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: مسؤولان محل رجوع مردم هستند و مردم با امید به سراغ آنها می‌روند به همین دلیل لازم است که مسؤولان با وجود خستگی و مشکلاتی که دارند به مردم توجه داشته باشند، از نظر شهید رجایی استقبال از وی از سوی مسؤولان به دلیل اولویت رسیدگی کردن به کارهای مردم غلط بود و موجب آزردگی خاطر وی می‌شد.

مسؤولان به دوری از تشریفات توجه کنند

شریعتمداری به هم سفره شدن شهید رجایی با کارمندان اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید به اهمیت دوری از تشریفات توجه جدی داشته باشند، نباید غذای مردم و کارمندان با مسؤولان تفاوت داشته باشد و لازم است که با دوری از تشریفات به این مسیر بازگردیم.

وی از حجم بالای نامه‌های مردمی در اصفهان با موضوع اشتغال و بیکاری و مشکلات اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: این مشکلات مردم نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب بدون دلیل بزرگترین مشکل کشور را مسأله اشتغال ذکر نمی‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: باید با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به همراه ایجاد ثبات و آرامش و هم‌دلی در جامعه در راستای اشتغال‌زایی اقدام کنیم، ضمن اینکه همه نهادها و دستگاه‌ها در این زمینه باید یاری رسان باشند و آموزش و پرورش کشور نیز باید نظام مهارتی داشته باشد تا دانش آموزان پس از دوران تحصیل مهارتی کسب کرده باشند./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات