۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۲۱۶۰۲
با حضور تولیت آستان قدس؛

همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.
همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا مزاری، دبیر اجرایی این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) گفت: عالمانی همچون آیت الله کفعمی، آیت الله عبادی و شهید مزاری هر سه خراسانی بودند اما به نحوی بومی سیستان و بلوچستان شدند.

وی در شرح حال این سه عالم بیان کرد: آیت الله کفعمی در عنفوان جوانی بعد از تحصل در نجف به زابل و سپس به زاهدان آمد و جان خود را برای ماندن دین صرف کرد.

حجت الاسلام مزاری ادامه داد: آیت الله عبادی  10 سال در خطه سیستان و بلوچستان خدمت کرد و حجت الاسلام والمسلمین شهید مزاری وجود خود را وقف مردم کرد؛ حتی محافظان را به دلیل اینکه اعتقاد داشت بین او و مردم فاصله می اندازند قبول نکرد.

وی با تأکید بر نقش وحدت‌آفرین علما تصریح کرد: آیت الله کفعمی 18 سال قبل از انقلاب، یک هفته در میان نماز جمعه را در میان اهل سنت اقامه می‌کردند؛ امروز نیز علما وحدت‌بخش هستند و از اختلاف کسی جز دشمن سود نمی برد.

حجت الاسلام مزاری با اشاره به فلسفه همایش بزرگداشت علما ابراز داشت: یادبود عالمان به جهت بزرگ کردن آنان نیست زیرا آنان، خود انسان‌های متعالی در پیشگاه خداوند هستند؛ بلکه این همایش برای یاد کردن آنان است.

دبیر اجرایی همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان بسیاری از علما را غریب دانست و عنوان کرد: علمای بزرگو ار شیعه و سنی در استان باید بیش از پیش مورد توجه باشند؛ امیدوار هستیم که این همایش سبب وحدت بیشتر و یاد بیشتر از علما شود./831/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات