۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۲۱۶۰۵
آیت الله سلیمانی:

آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز محور وحدت بودند/ سیستان و بلوچستان، استان وحدت نام بگیرد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز را زبانزد خاص و عام و محور وحدت منطقه در زمان خود دانست و گفت: روابط این دو بزرگوار به قدری تناتنگ بود که گاهی شیعیان برای حل مشکلات خود به مولوی عبدالعزیز و گاهی نیز اهل سنت به آیت الله کفعمی مراجعه می‌کردند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد گفت: از امام صادق(ع) سوال شد که در بین انسان‌ها با قیمت ترین‌ها چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به دو نوع نرخ‌گذاری برای انسان اظهار داشت: در نرخ گذاری مادی هرچه رفاهیات بیشتر باشد نرخ بالاتر است اما در نگاه انسانی باارزش‌ترین به کلام امام، انسانی است که خود را با دنیا معامله نکند و ارزش خود را بالاتر از دنیا بداند.

وی بدترین معامله برای بشر را این دانست که مظاهر دنیا را قیمت خود بداند و خود را به شهوت، ثروت، موقعیت و منصب بفروشد و بیان کرد: قیمت آدمی را باید با کارکرد او بدست آورد.

آیت الله سلیمانی افزود: همانطور که کسی نمی‌تواند برای انقلاب و اسلام قیمت بگذارد چون پیامبر برای اسلام قیمت نگذاشت عالمان خدوم نیز با اندیشه و تابندگی روح متعالی و وحدت آفرین‌شان شناخته می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان اذعان داشت: شهیدانی چون آیت الله طباطبایی، حجت الاسلام مزاری، دو فرزند آیت الله عبادی، مولوی عبدالعزیز و مولوی جنگی‌زهی با محوریت آیت الله کفعمی و آیت الله عبادی بزرگان عرصه علم و شهادت هستند.

وی آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز را زبانزد خاص و عام بود و دو محور وحدت منطقه در زمان خود تلقی و خاطرنشان کرد: روابط این دو بزرگوار به قدری تناتنگ بود که گاهی شیعیان برای حل مشکلات خود به مولوی عبدالعزیز و گاهی نیز اهل سنت به آیت الله کفعمی مراجعه می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: اگر رنگ خدا و نه رنگ قبیله و زبان و لهجه و چهره اهمیت یابد عدالت نیز خواهد آمد اما رنگ قوم و مذهب، تبعیض و تفاوت می‌آورد.

وی ادامه داد: در این استان تفاهم و تعامل و تعادل بگونه ای است که برای هیچ دستگاهی ارباب رجوع شیعه و سنی برای ارائه خدمات جدا تفاوتی ندارد؛ از این رو این استان را باید بنام استان وحدت شناخت.

آیت الله سلیمانی با اشاره به بخشی از سخنان خود در گفت وگو با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در این دیدار به ایشان عرض کرم که مردم سیستان و بلوچستان سه حق بر گردن نظام دارند که جاهای دیگر ندارند.

وی اضافه کرد: نکته اول اینکه کوچکترین شهید دفاع مقدس، یک شهید اهل سنت بنام شهید اخلاقی با 11 سال و 10 ماه سن است که تعجب رهبری را واداشت؛ نکته دوم اینکه استان ما کمترین جذب به داعش را دارد و این مایه افتخار است؛ این امر به دلیل این است که علمای اهل سنت در روشنگری آستین بالا زده‌اند؛ نکته سوم اینکه همیشه برای حضور در انتخابات یکی از رتبه‌های اول تا سوم از آن ِ سیستان و بلوچستان بوده است و این مهم، هم به معنای بالاترین درصد مقبولیت نظام است./831/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات