۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۱۶۲۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حضور پررنگ روحانیت در جامعه، عامل عزت و اقتدار جامعه است

مدیر حوزه علمیه مازندران، حضور در صحنه روحانیت را عامل عزت و اقتدار جامعه دینی برشمرد و گفت: حضور در صحنه روحانیت سبب می شود کژی و زشتی ها در جامعه اسلامی کمرنگ شود.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فریمک نکا از طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) یاد کرد و با بیان این که سربازی حضرت بزرگترین افتخاری است که نصیب طلاب شده است، گفت: خدمت به این سربازان نیز از اجر و ثواب دنیوی و اخروی بالایی برخوردار بوده است.

وی از طلاب و روحانیان به عنوان نگهبانان دین و حافظ میراث گرانقدر پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) یاد کرد و افزود: روحانیت و حوزه های علمیه همواره مهم ترین پشتیبان دین و ارزش های اسلامی در جامعه بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در دوران غیبت علما و روحانیان حافظان اصلی دین در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: مردم علما و روحانیان را همواره پناهگاهی برای رسیدگی به امور فردی و جمعی خود می دانستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران، حضور در صحنه روحانیت را عامل عزت و اقتدار جامعه دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت موجب می شود کژی و زشتی ها در جامعه اسلامی کمرنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در دنیای پر آشوب امروز جهان، دین واهل بیت(ع) به برکت تلاش های علما و بزرگان دینی از یک جایگاه ارزشمندی برخوردار است، تصریح کرد: علما در تاریخ هیچ گاه عرصه دفاع از دین را ترک نکردند و همواره علیرغم همه مشکلات و سختی ها خود را وقف دین و ارزش های دینی کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب سربازان جبهه دفاع از دین و انقلاب محسوب می شوند، بیان داشت: طلاب باید هر آنچه که در توان دارند برای حفظ و حراست از دین و ارزش های اسلامی به کار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز دشمنی بدخواهان اسلام و انقلاب آشکار تر شده است، گفت: دشمن برای نابودی دین و ارزش های انقلابی هر چه در توان دارد به میدان آورده تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز رسالت دفاع از دین بر عهده حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و حضور روحانیت نباشد دشمن به اهداف و نقشه های پلید خود دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید هر چه در توان داریم برای گسترش و حفظ دین به کار گیریم، گفت: سرمایه گذاری برای گسترش دین و ارزش های اسلامی در جامعه یک ضرورت مهم است که نیازمند یک هدفمنداری مناسب است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان برای تضعیف دین در جامعه هر روز شیوه های تبلیغی جدیدی را دنبال می کند، افزود: در این شرایط خاص رسالت مراکز دینی و حوزوی برای مقابله با موج این هجمه ها بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مهم ترین دغدغه یک طلبه باید علم آموزی و کسب تقوا باشد، تصریح کرد: یک طلبه باید همه وقت خود را برای کسب علم  صرف کند چون در غیر این صورت به اهداف و مدارج عالی دست پیدا نخواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیهوده گذراندن عمر خسارت های جبران ناپذیری را برای هر یک از ما به همراه خواهد داشت، گفت: شب و روز یک طلبه باید وقف کسب علم و تقوا باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای حفظ و حراست دین نیازمند نگهبان هستیم که این رسالت و وظیفه خطیر بردوش طلاب و روحانیت است، خاطرنشان کرد: حفظ و بقای دین با پرورش طلابی مستعد و متعهد تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که روزمرگی و بطالت عمر در زندگی حوزوی هیچ جایگاه و معنایی ندارد، تصریح کرد: یک طلبه موفق برای هر ثانیه از عمر خود برنامه ریزی می کند و بر همان اساس و مبنا پیش می رود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید داشته و آموخته های خود را در اختیار جامعه قرار دهند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به معارف دینی و معنویت نیازمند است و این اصول را طلاب و روحانیان می توانند به مردم منتقل کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت ارتباط طلاب و روحانیان با مردم تأکید کرد و با بیان این که رمز موفقیت بسیاری از علما و بزرگان دینی همراهی با مردم بوده است، تصریح کرد: طلاب باید با عرضه داشته های خود به مردم، زمینه یک روابط مستحکم و عمیق را جامعه هدف خود فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که طلاب باید توجه کنند که مسیری که در آن قرار گرفتند ممکن است با مشکلات و سختی هایی نیز همراه باشد، گفت: باید با تحمل مشکلات احتمالی در مسیری که علما و بزرگان دینی تعیین کرده اند گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی اطلاعات و خواسته های مردم افزایش پیدا کرده است، افزود: طلاب و روحانیان باید با تقویت بنیه علمی خود در جهت تأمین نیازهای جامعه گام بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک طلبه تا خود شناخت صحیحی از مبانی دینی نداشته باشد نمی تواند آن را به مردم انتقال دهد، تصریح کرد: طلبه باید حرف خدا و پیامبران را به خوبی درک کند و آن را به مردم به شیوه ای اثرگذار انتقال دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نسل جوان به راحتی قانع نمی شود و نیازمند گفت وگو و مذاکره بیشتری است، تصریح کرد: یک طلبه جوان باید با تقویت اطلاعات عمومی و تخصصی خود بتواند مخاطب جوان خود را اقناع کند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات