۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۶۶۰
آیت الله مجتهدشبستری:

روحانیان در خط مقدم مبارزه با جنگ فرهنگی دشمن هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار دشوار و مسؤولیت روحانیت بسیار خطیر است، گفت: در تقابل با جنگ فرهنگی روحانیت در خط مقدم است.
آیت الله شبستری آیت الله شبستری آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و مسؤول مجمع روحانیت مبارز جنوب غرب تهران در دیدار ائمه جاعات جنوب غرب تهران که ظهر امروز چهارشنبه در حوزه علمیه آیت الله ایروانی برگزار شد، گفت: به امید خداوند قصد داریم جلسات اعضای روحانیت مبارز به نحو مرتب برگزار شود.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار دشوار و مسؤولت برای روحانیت بسیار خطیر است، تاکید کرد: بنابر تعبیر رهبری جنگ نرم به جمهوری اسلامی تحمیل شده است. در تقابل با جنگ فرهنگی روحانیت در خط مقدم است.

وی افزود: رهبری نیز اشاره داشتند تحصیل و تعلم بسیار مهم است و طلاب نیز باید در روزهای تعطیلی مطالعه آزاد داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه جماعات باید با جوانان انس و الفت بیشتری داشته باشند، زیراکه جوانان بیشتر مورد هجمه هستند، توصیه پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) به مبلغان نیز توجه به جوانان بوده است. ماهواره و این لوازم جنگ نرم جوانان را به خطر انداخته است.

وی افزود: روحانیت باید بیشتر جوانان را به مسجد دعوت کنند. ائمه جماعات با تمسک به احادیث و آیات قرآن جوانان را جذب مسجد کنند و باید مطالبی که بیشتر مورد ابتلای مردم است بیان شود.

آیت الله شبستری گفت: در مجلس خبرگان رهبری از مسؤولان شورای عالی فضای مجازی سوال کردیم که چرا مقابل مشکلات فضای مجازی نمی ایستید، که در پاسخ جواب دادند؛ برخی اجازه مقابله نمی‌دهند و مدعی هستند باید آزادی باشد. البته این آزادی نیست و همانطور که آزار جسم مردم صحیح نیست، تضعیف روحیه مردم و گسترش ابتذال نیز صحیح نیست.

وی افزود: اینکه برخی می گویند گشت امنیت نیاز نیست و نباید فیلترینگ انجام داد مطلب صحیحی نیست، البته اقدامات فرهنگی لازم و ضروری است ولی باید مقابل مفاسد ایستاد و این وظیفه دولت است. رهبری و دلسوزان انقلاب مطالب را بیان می کنند ولی گوش شنوا کم است.

ائمه جماعات با اخلاق و عمل خویش جوانان را به مساجد دعوت کنند
وی تصریح کرد: ائمه جماعات باید افزون بر زبان و بیان شیوا با اخلاق و عمل خویش جوانان را به مساجد دعوت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی متون دینی بررسی می شود در مورد علمای دینی یک مقایسه را مشاهده می کنیم، در برخی روایات داریم یک عالم دینی برتر از هفتاد عابد است، عالم دینی با شهدا مقایسه شده اند. در روایتی مطرح شده در محاسبه علما؛ مداد العلما افضل من دماء الشهدا، در اینجا یک سوال مطرح می شود؛ چرا یک عالم دینی از فردی که از سرمایه خود می گذرد برتر است، زیرا عالم دینی شهید پرور است.

وی افزود: این حضور و نفس امام راحل بود که سبب شد شهیدان به جبهه بروند، گاهی علمای دینی با انبیای دینی مقایسه شده اند. براساس برخی از روایات درجه علمای دینی نزدیک به انبیا است زیرا وظیفه انبیای تربیت مردم و علما نیز اینچنین وظیفه ای دارند.

متولی حوزه علمیه آیت الله ایروانی گفت: اگر بخواهیم روحانیت کار انبیا را انجام دهد اولا عالم بودن نیاز است و ثانیا مزکی بودن، باید تزکیه داشته باشیم تا بتوانیم دیگران را تزکیه کنیم، اگر خود سواد کافی نداشته باشیم نمی توانیم معلم دیگران باشیم. اگر شخصی فاقد تزکیه باشد قطعا سخنش در دیگران اثری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه علم عقائد در هر زمان لازم و مفید بوده است و انبیا برای تبیین توحید آمده اند، گفت: در شرایط فعلی که علم کلام و علوم مربوط به عقائد در حال هجمه است پرداختن به این موضوع بسیار مهم است. در شرایطی که وهابیت از یک طرف و تشیع لندنی از سوی دیگر مشغول به فعالیت است پاسخ به شبهات آنان برای روحانیت از اوجب واجبات است.

وی افزود: امروز مطالبه رهبری نیز ورود به عرصه فضای مجازی و پاسخ به شبهات است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تعلیم علم فقه و احکام نیز ازجمله وظائف روحانیت است، گفت: امروز متاسفانه بسیاری از مردم از احکام اطلاع کافی ندارند. البته علم اخلاق نیز از اهمیت والایی برخوردار است، رمز بعثت انبیا ارائه اخلاق است./811/پ201/ب1

ارسال نظرات