۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۱۷۰۴
با حضور آیت الله علیدوست؛

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه ارومیه برگزار شد

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه برادران ارومیه با حضور آیت الله علیدوست، آیت الله قریشی، مسؤولان و روحانیان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
افتتاحیه حوزه علمیه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم افتتاحیه حوزه علمیه برادران ارومیه، پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله ابوالقاسم علیدوست، آیت الله قریشی، مسؤولان و روحانیان شهری و طلاب مدارس علمیه ارومیه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب الزمانی استاد پیشکسوت حوزه علمیه ارومیه در این مراسم با اشاره به روایت از امیرمؤمنان(ع)، بر اهمیت انس با قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم این کتاب شریف تأکید کرد و گفت: حضرت امیر دارد که هر کس قرآن بخواند و به جهنم برود این کتاب را به سخره گرفته است.

وی با بیان اینکه بنابراین انس با این کتاب شریف و معرفت این کتاب آسمانی انسان را به تنهایی بهشتی نمی کند، ادامه داد: این عمل به مضامین کتاب شریف الهی است که انسان را بهشتی خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه علم را مقدمه علم دانست و گفت: طلبه باید به عنوان محصل دینی با قرآن کریم که کتاب بزرگ الهی است انس داشته و مفاهیم و آموزه های آن را بگیرد و به آن عمل کند.

وی با تأکید بر درک، فهم و عمل به قرآن کریم، افزود: با طی این مراحل انسان می تواند از آموزه های ارزنده قرآن بهره کافی را ببرد و از نورانیت این کتاب هدایت الهی را دریافت کند و در ادامه خود هدایتگر مردم و جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب الزمانی با بیان اینکه در کنار دروس متداول حوزه علمیه مانند فقه، اصول و ادبیات عرب نباید از کتاب الهی غفلت کرد، ابراز داشت: چرا که این کتاب اساس هدایت بشری است و عامل ترقی معنوی انسان است.

گفتنی است در پایان این مراسم از مقام علمی حجت الاسلام والمسلمین صاحب الزمانی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه ارومیه و مبلغ به نام این شهر تقدیر به عمل آمد و از مجاهدت چندین ساله این عالم گرانقدر در این شهر تجلیل شد. /854/پ202/ب1

ارسال نظرات