۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۲۱۷۱۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

بصیرت، مقاومت و آگاهی سه سلاح پیشرفت در طلبگی است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: بصیرت و شناخت مسیر و هدف، مقاومت در برابر مشکلات و ایستادگی در ناملایمات، در کنار علم به مواضع حق و آنچه صحیح است از عناصر مؤثر در مسیر طلبگی است.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه ارومیه با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسؤولان و اساتید در سال تحصیلی گذشته، اظهار داشت: به فضل الهی و با همیاری و همکاری اساتید و طلاب در سال جدید نیز در مسیر ترقی گام خواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه در سال جدید با رویکردی جدید و با شیوه‌ها و رفتارهای جدید در زمینه مدیریت و دیگر حوزه های اجرایی و آموزشی گام خواهیم برداشت، ابراز داشت: امسال با همت طلاب و اساتید محترم و زحمت کش، سال تحول و پیشرفت در آموزش و پژوهش در این مدرسه علمیه خواهد بود.

حجت الاسلام ارجمند ادامه داد: از اهداف پیش روی این مدرسه علمیه ارتقای سطح علمی و پژوهشی در سال جدید تحصیلی است که همیاری و همکاری طلاب و مجاهدت علمی آنها را تحت هدایت‌ها و تلاش‌های اساتید این مرکز علمی را می طلبد.

وی با اشاره به روایتی از امیر المؤمنین علی (ع) که می فرماید « اَلا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر»، گفت: عنصر اصلی موفقیت در طلبگی بصیرت و روشن بینی نسبت به مسیر و هدف و استقامت در برابر سختی‌ها و دشورای‌های این مسیر  و صبر در برابر مشکلات است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه بصیرت و استقامت که حضرت امیر در این روایت مورد توجه قرار داده است از عناصر حقیقی میسیر پیشرفت در طلبگی است، خاطرنشان کرد: بصیرت، مقاومت و ایستادگی در کنار علم به مواضع حق از عناصر مؤثر در مسیر طلبگی است.

وی ادامه داد: علم به مواضع  یعنی آگاهی نسبت به آنچه درست و صحیح است، این سه سلاح پیشرفت و ابزارهای تحول و موفقیت در طلاب است که باید طلاب متوجه آن بوده و از آن غفلت نداشته باشند، طلاب با صبر و استقامت در مسیر و آگاهی درست به هدف و شناخت صحیح از مسیر است که ارتقای معنوی و علمی خواهد یافت.

حجت الاسلام ارجمند با آرزوی موفقیت و پیشرفت در سال جدید تحصیلی برای طلاب و اساتید، تصریح کرد: این مسیر و این تحول نیازمند همت از سوی طلاب است، همچنین از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که در سال گذشته در رسیدن به اهداف این مدرسه علمیه ما را یاری کردند تقدیر و تشکر ویژه دارم./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات