۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۷۲۳
معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تعلیم و تزکیه دو رکن اساسی طلبگی است

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رابطه اینکه کار علما همان کار انبیا است، گفت: کار انبیای الهی تزکیه و تعلیم بندگان الهی است و این‌ها از ارکان طلبگی و حوزه است که باید به آن دقت داشت.
حجت الاسلام عبدی فام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علیرضا عبدی فام معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه ارومیه با اشاره به بیانات رهبر  انقلاب در رابطه اینکه کار علما همان کار انبیا است، گفت: کار انبیای الهی تزکیه و تعلیم بندگان الهی است.

وی با بیان اینکه اخلاق و تهذیب دو رکن اساسی در حوزه های علمیه است، گفت: آنچه که در سیره و مسیر زندگی علمای سلف و بزرگ شیعه می بینیم همین توجه عمیق به علم و اخلاق و توجه به مسأله تهذیب و تزکیه است، این‌ها از ارکان طلبگی و حوزه است که باید به آن دقت داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر پیشرفت و ارتقای علمی در سطح استان و مدارس علمیه ارومیه، گفت: خروجی آموزش حوزه های علمیه امر پژوهش است که امید است سال جاری سال خروجی آموزش یعنی پژوهش و رتبه آوری استان در امر پژوهش در جشنواره علامه حلی باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتقای نصاب علمی حوزه های علمیه و تقویت بنیه علمی طلاب، گفت: اگر علمیت حوزه های علمیه، طلاب و اساتید آن ارتقاء یابد شاهد تأثیرات شگرف در جامعه خواهیم بود، بنابراین اولویت همه ما و به عبارت دیگر مسؤولیت ما باید ارتقای سطح علمی حوزه باشد.

حجت الاسلام عبدی فام با بیان اینکه لازم است فضای حوزه های علمیه فضای همدلی و همیاری طلاب، مسؤولان و اساتید برای ارتقای سطح مدیریتی استان باشد، گفت: اگر فضای همدلی باشد انتقادات و پیشنهادات را به دیده منت می گذاریم و آماده بهره گیری از هر گونه انتقاد و پیشنهاد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همیاری گسترده در سطح استان و در میان مدارس علمیه سبب خواهد شد تا استان از لحاظ معنوی، علمی و اخلاقی رشد و ترقی یابد، از این رو همه باید همت خود را برای این امر، بلند داریم تا در محضر حضرت حجت نیز سربلند باشیم.

معاون آموزش حوزه علمیه استان توجه به دو رکن حوزه های علمیه را مهم و ارزشمند دانست و گفت: اگر متوجه مسؤولیت و وظیفه خود در جهان امروز باشیم طبیعتا با قدرت و انگیزه در مسیر علم دینی و اخلاق اسلامی گام خواهیم برداشت، این یک وظیفه مقدس و نورانی است که در بر عهده ما است./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات