۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۲۱۷۶۱
آیت ‌الله خاتمی:

بیعت با شهدا به معنای بیعت با اسلام و ارزش‌های الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بیعت با شهدا به معنای بیعت با اسلام و ارزش‌های اسلامی و الهی است؛ زیرا همه سرمنزل مقصود ما مکتب ماست و تشکیل انقلاب اسلامی برای به صحنه آوردن اسلام ناب محمدی بود.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره شهدای شهرستان زرندیه با اشاره به جایگاه شهدا اظهار داشت: شهیدان بارش رحمت خداوندی هستند که حق بزرگی بر ما دارند و شهیدانی همچون شهدای غواص یک ملت را به حرکت درآورد و شهیدی همچون شهید حججی در فضایی که برخی با رفتار خود درصدد بودند تا ارزش‌های والای اسلامی را مخدوش کنند با نثار جان ارزشمند و خون پاک خود به فریاد کشور رسید.

وی افزود: ما بازماندگان شهیدان به باران رحمت واسعه الهی نیاز داریم و این یادواره‌های بزرگداشت یاد و خاطره شهدا همچون همین باران رحمت بر سر ما بازماندگان از قافله خیل شهیدان والامقام نازل می‌شود و خوشا به سعادت 432 شهید زرندیه که مراسم بزرگداشت آنها برای ما مایه رحمت واسعه الهی است. 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: شهادت هدیه خداست و شهدای غواص، شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه منا و شهدای گمنام و همه شهدای عزیز افتخارات این ملت هستند زیرا به برکت مجاهدت این شهیدان والامقام است که نظام مقدس جمهور ی اسلامی و انقلاب اسلامی پس از 38 سال در برابر طوفان توطئه‌ها مثل سرو برافراشته و قامت کشیده است. 

امام جمعه موقت تهران به کار بزرگ شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم سه مدال هجرت، جهاد و شهادت را بر گردن خود با افتخار آویزان کرده‌اند چرا که شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند و تا زمانی که جبهه حق و باطل وجود دارد دفاع همچنان باقی است و ما مدیون شهیدانی هستیم که به ما درس ایثار و شهادت آموختند و برای دفاع از اسلام همواره آماده‌ایم.

خاتمی بیان کرد: مجلس شهیدان زبان "قال" و "حال" است یعنی در محفلی که به نام شهیدان است بر پیروی از خط سرخ آنان و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان تاکید و سفارش می‌کنیم. 

وی ادامه داد: در برابر زیاده‌خواهی و توطئه‌افکنی دشمنان و مستکبران دنیا باید به تبعیت از شهیدانمان ایستادگی کنیم و این در حالی است که در مجلس شهدا با این مردان بزرگ الهی عهد و پیمان می‌بندیم که همچون شهید حججی در برابر توطئه افکنی دشمنان ایستادگی کنیم زیرا آمده‌ایم تا با شهدا عهد و بیعتی دوباره ببندیم و راهی که شهیدانمان در پیش گرفتند را ادامه دهیم. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری برضرورت بیعت با شهدا تاکید کرد و گفت: بیعت با شهدا به معنای بیعت با اسلام و ارزش‌های اسلامی و الهی است زیرا همه سرمنزل مقصود ما مکتب ماست و تشکیل انقلاب اسلامی برای به صحنه آوردن اسلام ناب محمدی ایجاد شد.

وی عنوان کرد: بیعت با شهیدان به واقع بیعت با فرهنگ شهادت است و شهادت پیروزی محض است چرا که هیچ باختی در شهادت نیست و شهید ولی خدا است و اولیای خدا مقرب درگاه الهی هستند بنابراین فرهنگ بیعت با شهیدان بسترساز فرهنگ مقاومت است و منش شهدا مقاومت و خستگی‌ناپذیری است و ما با شهدا عهد می‌بندیم که در برابر تحریم‌های دشمنان ایستاده‌ایم و نه تنها از این تحریم‌ها خسته نمی‌شویم بلکه دشمن را خسته می‌کنیم. 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در کشور ما با وجود اختلاف سلیقه‌ها اما وقتی پای حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی به میان می‌آید وحدت ملی و انسجام اجتماعی در کشور حکمفرما است و این در حالی است که دشمنان دیدند که پس از 38 سال از تشکیل انقلاب ملت ایران همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند و حضور 73 درصدی در پای صندوق‌های رای دلیلی بر این مدعا است چرا که این وحدت ملی و این حضور در صحنه موضوعی است که در بسیاری از کشورهای مدعی وجود ندارد. 

امام جمعه موقت تهران بیعت با شهیدان را مصداق بیزاری و تنفر از دشمنان بیان کرد و گفت: مذاکره‌کنندگان کشور ما صادقانه وارد مذاکره شدند اما استکبار جهانی بار دیگر نشان داد که پیمان‌شکن بوده و غیرقابل اعتماد است. 

وی بیعت با شهیدان را مصداق تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در بین مردان و زنان دانست و افزود: گسترش فحشا و فساد برنامه دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است از این رو باید با حفظ حجاب و عفاف با شهیدان بیعت کنیم./842/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات