۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۸۲۸

تأکید امام جمعه تبریز بر احیای بقاع متبرکه و امامزادگان

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بازدید از امامزاده عون بن علی تبریز گفت: احیای بقاع متبرکه و امامزادگان استان ضرورتی مهم برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در بازدید از امامزاده عون بن علی تبریز و همچنین بررسی پروژه های عمرانی پیرامون تفرجگاه عینالی اظهار داشت: احیای بقاع متبرکه و امامزادگان استان ارتباط مستقیم با ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت دارد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه استان به قطب‌های فرهنگی مناطق مختلف گفت: بایستی برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی با محوریت این اماکن مقدس و متبرکه اجرایی شود، ضمن این‌که نباید نقش مهم مساجد تحت الشعاع قرار گیرد.
امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیت هیأت امنای امامزاده عون بن علی تبریز در توسعه فضای معنوی این مکان متبرک، تصریح کرد: خوشبخانه علاوه بر برنامه های فرهنگی به طور مداوم هر پنجشنبه زیارت عاشورا در این مکان برگزار می شود که این امامزاده را تبدیل به یکی از قطب های فرهنگی تبریز کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشریح ظرفیت بالای فرهنگی این امامزاده در تفرجگاه عینالی تبریز یادآور شد: آرامگاه عون بن علی که به عینال، زینال نیز معروف است، از بناهای تاریخی شهر تبریز و مربوط به دوره ایلخانان است؛ ضمن این‌که وجود آرامگاه شهدای گمنام در مجاورت مقبره موجب جذب گردشگران بسیاری شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت مشارکت خیرین در توسعه و احیای مراکز دینی، مسجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان تأکید کرد و گفت: تلاش های خیرین تبریزی از جمله حاج حسن حسین نژاد در راستای احیای مساجد تاریخی و اماکن متبرکه آذربایجان قابل تقدیر است؛ همت این بزرگوار در تمام مساجد تبریز قابل مشاهده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات اساسی در وضعیت ظاهری و خدماتی تفرجگاه عینالی اظهار داشت: کسانی که در سالیان گذشته این مکان را مشاهده کرده بودند، می دانند که این کوه در چه وضعیتی بود ولی در سایه تلاش های شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف و امور خیریه این مجموعه به یکی از زیبایی های تبریز تبدیل شده است./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات