۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۲۱۸۵۱
امام جمعه موقت چابهار:

مسؤولان، کارآمدی نظام را به رخ دشمن بکشند/ دولت فراجناحی عمل کند

امام جمعه موقت چابهار گفت: مسؤولان باید تلاش کنند تا کارآمدی نظام دینی ما را به رخ دشمن بکشند و خدمت به مردم را که بالاترین افتخار است سرلوحه کار خویش قرار داده و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کنند.
حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار

حجت الاسلام مهدی کریمی، امام جمعه موقت چابهار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و ‌باهنر این بزرگواران را دو اسطوره ارزشمند در ساده زیستی و خدمت معرفی کرد و گفت: این دو مرد بزرگ از یاران امام راحل و انقلاب بودند که برای خدمت به محرومین، مستضعفین و برای نجات و استقلال کشور جان شیرین خود را در طبع اخلاص نهادند.

وی ادامه داد: ما باید آرمان های این شهدا را نصب العین خود قرار دهیم چراکه خون پاک این عزیزان نثار درخت تنومند انقلاب شده است.

حجت الاسلام کریمی همچنین هفته دولت را به دولتمردان دوره دوازدهم تبریک گفت و با آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون برای ایشان خاطر نشان کرد: ان شاءالله دولت دوازدهم بتواند در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و در مسیر تحقق آرمان های امام راحل، انقلاب، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب و همینطور در جهت خدمت رسانی به مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی گام بردارد.

وی پیشرفت کشور را در گرو همکاری ملت و دولت دانست و افزود: همه باید با همدلی و همکاری دست در دست هم دهیم و با الگو قرار دادن خدمت صادقه و خالصانه دولت شهیدان رجایی و باهنر کشور را به پیشرفت رسانیم.

امام جمعه موقت چابهار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره پیگیری دو مسأله اقتصاد و فرهنگ را به دولتمردان گوشزد کرده اند اذعان داشت: دولتیان تلاش کنند که آرمان ها و معارف اسلام را در جامعه پیاده کرده و از این طریق سبب حفظ کرامت و عزت نفس مردم و نظام اسلامی شوند.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی یک نظام برخاسته از آرای ملت، دین و ولایت است خاطر نشان کرد: استکبار ‌جهانی قریب به دو قرن است که سعی می‌کند  تا با تبلیغات گسترده نظام دینی ما را نظام ناکارآمدی جلوه دهد و دین را از عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کنار زده و آن را به یک امر فردی که حق دخالت در امور دیگر ندارد تبدیل کند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به انقلاب نورانی و فراگیر ایران اسلامی عنوان کرد: با وجود تمامی توطئه های دشمن الحمدلله این کشور توانست بعد از گذشت 40 سال با حاکمیت دینی هر روز بیش از دیروز در جهت پیشبرد اهداف و معارف اسلامی بالنده تر و شکوفاتر شود.

وی با بیان اینکه اگر انسان در مسیر خدمت به خلق خدا حرکت کند بالاترین ارزش ها و عنایات را از سوی خداوند متعال خواهد دید تصریح‌ کرد: مسؤولان باید تلاش کنند تا کارآمدی نظام دینی ما را به رخ دشمن بکشند و خدمت به مردم را که بالاترین افتخار است سرلوحه کار خویش قرار داده و مشکلات اقتصادی که‌ گریبان مردم را گرفته اعم از رکود، تورم، بیکاری و غیره رفع کنند در این صورت عنایات خداوند شامل حالشان خواهد شد.

امام جمعه موقت چابهار با بیان اینکه سالروز شهادت شهیدان رجایی  و باهنر سالروز مبارزه با تروریسم نیز است افزود: در دورانی که به شدت به وجود این بزرگان نیاز داشتیم امثال شهید مطهری ها، بهشتی ها، رجایی ها و باهنرها را یکی پس از دیگری دشمن از ما گرفت برای اینکه ما را به زانو درآورند و انقلاب را به شکست بکشانند.

وی ادامه داد: با عنایت خداوند، همدلی، وحدت و مجاهدت توانستیم توطئه های دشمن را خنثی کرده و از جنگ نظامی، تروریستی و محاصره اقتصادی استکبار‌ جهانی سربلند بیرون آییم و از آرمان های انقلاب و ارزش های دینی و ملی خود صیانت کنیم.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه ما اکنون در یک فشار همه جانبه از سوی دشمن قرار داریم، جنگ فرهنگی را جنگی ویرانگر و خانمان سوز عنوان و اظهار کرد: استکبار جهانی با همه توان و ابزارهای فرهنگی خود اعم از رسانه ها، هالیوود، فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به جنگ با اعتقادات و آرمان های ما آمده تا در قالب جنگ نرم و شبیهخون فرهنگی تمام مقدسات دینی و ارزش های ملی ما را مورد هجمه قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید در مواجه با هجمه ها رویکرد انفعالی داشته باشد خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند تا با تمام قوا به پیکره نظام مقدس ما ضربه وارد کنند اما دولتمردان باید در این زمینه با اخلاص، روحیه جهادی و همت سبب سربلندی ایران اسلامی شوند.

امام جمعه موقت چابهار رمز و راز پیروزی را در کسب قدرت دانست و‌ گفت: اگر ما قدرت پیدا کنیم می توانیم در عرصه پیکارهای بین المللی و منطقه ای پیروز شده و به یک‌ کشور فرا منطقه ای تبدیل شویم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر دو قطبی سازی کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که نباید جامعه به سمت دو قطبی شدن حرکت کند و دولتی موفق خواهد شد که فراجناحی عمل کند چراکه فضای دوقطبی سبب شکاف و تفرقه در کشور می‌شود.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: اگر دولت با سعه صبر یک ظرفیت بالا را در نظر گیرد و بتواند از اصول گرایان و اصلاح طلبان نیروهای دلسوز و کاردان در جهت خدمت رسانی به مردم روی کار بیاورد و به شعارها و ‌جناح‌ بندی ها اهمیت نداده و کشور را دچار تزلزل نکند موفق خواهد بود.

وی افزود: دولت موظف است طبق قانون اساسی و اعتقادات حاکم بر جامعه در مسیر انقلاب، ولایت مداری و منویات ولایت فقیه در انتخاب افراد قدم بردارد.

امام جمعه موقت چابهار یکی از پیامدهای حاشیه پردازی را بازماندن کشور از برنامه های اصلی و اساسی معرفی کرد و‌ گفت: گاهی از سوی برخی دولتمردان حاشیه سازی هایی برای منحرف کردن اذهان عمومی در مطالبه گری از دولت صورت می گیرد.

وی در پایان با اشاره کلام امیرالمؤمنین «الفرصة تَمرّ مَرَّ السَّحاب» تصریح کرد: فرصت ها همانند ابرهای بهاری می گذرند و انسانی که واقعا دلسوز نظام و انقلاب باشد اولویت سنجی ‌کرده و‌ یک برنامه منسجم در نظر می گیرد که با تمام توان برای حل مشکلات کشور اقدام کند در این صورت حتی اگر دیگران بخواهند حاشیه سازی کنند دولت از آن محفوظ مانده و ‌زمینه تولید، اشتغال و تجارت را فراهم می کند./831/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات