۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۱۸۸۹
آیت الله اعرافی:

یادگیری سطحی علوم حوزوی دردی را از دین و جامعه دوا نمی کند

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند عالم متفکر، ژرف اندیش و بصیر است و روحانی سطحی نگر که به یادگیری سطحی قانع باشد دردی را از دین و جامعه دوا نمی کند
آیت الله اعرافی در سمنان آیت الله اعرافی در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان،مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان سمنان از دقایقی پیش با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه علمیه صادقیه سمنان آغاز شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم که با حضور مدیران حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات و طلاب و روحانیان برگزار شد در دو بخش آداب طلبگی و ضرورت شکر نعمت حضور در حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور آیات قرآن مجید و احادیث و روایات نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را اقیانوس بی‌پایانی خواند که غوطه ور شدن در ژرفای معارف و عمل به بایدها و نبایدهای آن سعادت آدمی را تضمین می‌کند.

وی افزود: حوزه علمیه بهترین جایگاه رسیدن طلاب به این معارف و درک و فهم عمیق آن است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند عالم متفکر، ژرف اندیش و بصیر است و روحانی سطحی نگر که به یادگیری سطحی قانع باشد دردی را از دین و جامعه دوا نمی کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه‌‌های علمیه تعقل و تدبر در معارف ناب اهل بیت(ع) و استخراج درس‌های انسان‌ساز آن است.

وی با اشاره به شبهات فراوانی که بالاخص از سوی منحرفان و دشمنان علیه اسلام و تشیع مطرح می‌شود، گفت: شبهات مطرح شده برای حوزه‌های علمیه نقمت و عذاب نیست بلکه هر شبهه فرصتی الهی است تا علما و روحانیان با رجوع و تمسک به آیات و روایات دریچه‌های جدیدی از نور را بشناسند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه علمای شیعه پرسش‌ها و شبهات مطرح شده را نه تنها بد نمی‌دانند بلکه با مواجهه عالمانه با مسائل مطرح شده هر پرسش را به برکتی برای دین و افزودن آگاهی جامعه اسلامی و شیعی بدل می‌کنند، خاطر نشان کرد: در ادامه راه پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی نقش حوزه‌های علمیه و روحانیان همچون گذشته کلیدی و تعیین کننده است؛ از این رو همه باید در راه اعتلای بیش از پیش حوزه‌های علمیه تلاشی مجدانه داشته باشیم./977/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات