۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۲۱۸۹۵
آیت الله علم الهدی:

امام زمان حتی در زمان غیبت جامعه اسلامی را هدایت می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در همین مسأله که امروز همه افکار پیرامون مشاجرات و حمله احتمالی کره شمالی به آمریکا در جریان است و ایران با عزت همچنان در منطقه به امور خود می پردازد و پیشروی می کند، هدایت افکار جامعه و انقلاب به دست خود امام زمان(عج) مشهود است.
تفسیر آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی قرآن کریم که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به بیان نکات تفسیری آیه شریفه «هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى وَ دينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكون» پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: عده ای از مفسران قائل به این هستند که منظور از این آیه، پیروزی منطق و استدلال اسلام بر همه باورها، پیروزی اندیشه اسلام بر همه اندیشه ها و برتری تمدن اسلامی بر همه تمدن های جهان است؛ نه حکومت و مسلط شدن بر امور جهان که البته این تفسیر صحیح نیست چرا که واژه «لیظهره» دلالت بر مسلط شدن و استیلای فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی در صدر اسلام گمان می کردند که مقصود از استیلای اسلام بر جهان که در این آیه شریفه مطرح شده، فتح مناطق مختلف جهان توسط پیامبر(ص) بوده که با رحلت ایشان ناقص مانده است. در حالی که مقصود اصلی آیه، تسلط پیامبر(ص) نیست؛ بلکه منظور، تسلط دین حق، یعنی اسلام بر تمام جهان است.

آیت الله علم الهدی افزود: خداوند ابزار رسالت پیامبر(ص) را «هدایت» و «دین حق» معرفی می کند که دین حق آن چیزی است که به عنوان حرام و حلال به عنوان اندیشه ناب اسلام است معرفی می شود و هدایت امری است که پیامبر(ص) با توجه به دین حق مأمور به انجام آن بود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: حکومت بعد از رحلت پیامبر(ص) در اختیار اهل بیت(ع) که از جنس خود پیامبر اکرم(ص) هستند قرار گرفت و ایشان دین حق که اسلام است را بر همه ادیان چیره می سازند که این جایگاه در نهایت به وجود مقدس امام زمان(عج) می رسد و به همین خاطر امام عصر خوانده می شوند.

وی در ادامه با بیان این که مدیریت امور مسلمانان حتی در زمان غیبت نیز با هدایت های امام زمان(عج) پیش می رود، تصریح کرد: به طور مثال در همین مسأله که امروز همه افکار پیرامون مشاجرات و حمله احتمالی کره شمالی به آمریکا در حال جریان است و ایران با عزت همچنان در منطقه به امور خود می پردازد و پیشروی می کند، هدایت افکار جامعه و انقلاب به دست خود امام زمان(عج) مشهود است./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات