۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۲۱۹۱۸
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در گفت‌وگو با رسا:

وعده تحول در حوزه علمیه آذربایجان را به رهبر انقلاب داده ام

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: بنده وعده تحول در حوزه علمیه آذربایجان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی داده ام؛ بر این اساس از هیچ تلاشی برای تعالی و پیشرفت حوزه علمیه فروگذار نخواهم بود.
حوزه علمیه طالبیه تبریز امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: بنده وعده تحول در حوزه علمیه آذربایجان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی داده ام؛ بر این اساس از هیچ تلاشی برای تعالی و پیشرفت حوزه علمیه فروگذار نخواهم بود.

وی از تمامی اساتید، بزرگان، فضلا و علمای حوزوی برای تحقق این وعده دعوت به همکاری و همراهی کرد و افزود: باید تاریخ درخشان حوزه علمیه تبریز و آذربایجان احیا شود، در روزگاری و عصری خاص هفتاد مجتهد مسلم و جامع الشرایط در تبریز با هم زندگی می کردند، اما امروز با آن دوران طلایی فاصله گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی لازمه احیای حوزه علمیه آذربایجان و تبریز را گسترش و توسعه فضای آموزشی و ارتقای سطخ کیفی در این مراکز دانست و گفت: راه اندازی دروس تخصصی حوزه یک به یک صورت می گیرد و به تدریج درس خارج با حضور علمای برجسته راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که از اساتید متعددی برای برپایی کرسی درس خارج در تبریز دعوت شده است، افزود: از تعدادی اساتید آذربایجانی مقیم قم نیز خواهش کرده ایم که برای تدریس به تبریز آمده و در دیار پدری خود ساکن شوند، هر چند این مسأله با مشکلات خاصی همراه است.

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تبریز از مدیر استانی خواهش کردم، دفتری برای بنده اختصاص دهند و قول می دهم هفته ای چند بار در این دفتر حضور یابم و برای رفع مشکلات احتمالی مدارس علمیه و طلاب تلاش کنم./935/ت301/ب1

ارسال نظرات