۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۲۱۹۴۹
فیروزآبادی مطرح کرد؛

وظیفه مرکز ملی فضای مجازی سیاست گذاری است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بر اهمیت مالکیت و دارایی های معنوی در کشور تاکید کرد.
اینترنت، فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: به زودی مالکیت و دارایی های معنوی بخش بزرگ اقتصاد را تشکیل می دهند و اگر مورد توجه قرار نگیرند ما در جامعه دچار عقب ماندگی خواهیم شد.

وی گفت: در صورتی که در این زمینه قانونی تصویب نشود در واقع بخش بزرگی از دارایی یک فرد بدون ارزش و قیمت گذاری خواهد بود.

د فیروزآبادی با اشاره به این که گسترش تکنولوژی به خصوص در حوزه ICT در جامعه عدم تعادل ایجاد می کند تصریح کرد: وظیفه مرکز ملی فضای مجازی سیاست گذاری است و در این حوزه باید نهادهای مربوطه اقدام به قانون گذاری کنند که باتوجه به این که در این زمینه با تاخر مواجه هستیم باید خود جامعه تکنولوژی کمک کند تا با بزرگ کردن اندازه بازار در قدرت توازن ایجاد شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص مشکلات استارت آپ‌ها در حوزه های بیمه، ایجاد فضای رقابتی در بازار، نیروی انسانی متخصص و قوانین جرایم سایبری تاکید کرد: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور مدیریت و نگهداری شبکه ها نباید توسط شرکت های خارجی صورت گیرد و باید شرایط برای فعالیت شرکت های داخلی در این زمینه فراهم شود که این موضوع در حال پیگیری و اجراست. همچنین در خصوص قوانین بیمه و رفع موانع آن برای فعالیت استارت آپ ها آمادگی داریم تا در صورت نیاز مصوباتی داشته باشیم.

وی با بیان این که در رابطه با حل مشکلات جرایم سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند، افزود: در نظام آموزش عالی نیز کشور نیاز به نیروی انسانی متخصص در حوزه های کدنویسی و امنیت دارد که باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر فیروز آبادی گفت: جهان امروز با توسعه فضای مجازی با انبساط بزرگی روبرو است و در واقع در فضای مجازی ما تولید میدان می کنیم و حرکت در این میدان نیروها را جابجا می کند که یک فضای بسیار پیچیده و مرکب است و حتی در غرب نیز برای مدیریت بر آن با چالش روبرو هستند.

گفتنی است؛ در این بازدید دکتر صدیقی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گزارشی از عملکرد و فعالیت دانشجویان و استارت آپ های فعال در این پارک ارایه کرده و مدیران استارت آپ ها به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند./998/د۱۰۳/س

ارسال نظرات