۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۹۶۵
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مردمی بودن و وظیفه شناسی رویکرد ائمه جماعات باشد

آیت الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر لزوم عمل کردن به وظایف در حد توان، گفت: کم و زیاد شدن حق القدم نباید تأثیری در اقدامات و فعالیت‌های ائمه جماعات داشته باشد و لازم است امامان جماعت از هیچ تلاشی در حد وسع و توانایی خود در مسجد دریغ نکنند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات اصفهان و بزرگداشت علامه مجلسی، با اشاره به اهمیت انجام وظایف بر اساس توانی که وجود دارد گفت: در قرآن کریم ذکر شده که خداوند از هیچکس بیش از توان او نخواسته است و هرکسی موظف است که به اندازه امکانات و توانی که دارد به اصلاح امور مختلف به ویژه مسائل دینی و نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تکلیف مداری و توجه به وظایف و تکلیفی که بر عهده روحانیون است، تصریح کرد: صحیفه سجادیه از مهمترین کتاب‌هایی است که همه ما روحانیون باید با آن مأنوس باشیم و با دقت و توجه به قرائت و تأمل و تدبر در آن بپردازیم و تعالیم آن را در جامعه نشر دهیم.

امام جمعه اصفهان، شناخت مسؤولیت‌ها و وظایف را از ویژگی‌های ائمه جماعات توصیف کرد و گفت: زمانی که شخصی به عنوان امام جماعت یک مسجد معرفی می‌ شود باید بداند چه رسالتی دارد و از امکانات و ابزاری که در اختیار او قرار گرفته است در راستای مسؤولیت و وظایف خود به خوبی استفاده کند.

مردمی بودن وظیفه امام جماعت مسجد است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با تأکید بر لزوم مردمی بودن و حضور در میان مردم توسط ائمه جماعات، اظهار کرد: این درست نیست که امام جماعت برود در مسجد نماز بخواند و بعد از آن هم برود و به مردم و امور مردم توجه نداشته باشد، کم و زیاد شدن حق القدم نباید تأثیری در اقدامات و فعالیت‌های ائمه جماعات داشته باشد و لازم است از هیچ تلاشی در حد وسع و توانایی خود در مسجد دریغ نکنند.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زبان از بیان عظمت و بزرگی علامه مجلسی قاصر است، خاطرنشان کرد: در بحارالانوار علامه مجلسی احادیث ارزشمند بسیاری گردآوری کرده است، علامه در نقل روایات بسیار محتاط بوده و دائم در حال نگارش کتب دینی و اخلاقی برای راهنمایی بشر بوده است./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات