۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۲۲۰۱۷
عصر امروز؛

مراسم قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه هرمزگان برگزار شد

مراسم معنوی دعای عرفه همزمان با سراسر کشور دربقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار و مشتاقان و دوستداران مناجات عرفه حضرت امام حسین (ع)، همسو با زائران بیت الله الحرام، به خواندن این دعای پرفیض پرداختند.
عرفه در بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مراسم قرائت دعای روح بخش و معنوی عرفه عصر امروز، نهم ذی الحجه با حضور مسؤولان و عموم مردم در بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار و  مشتاقان و دوستداران مناجات عرفه حضرت امام حسین (ع)، همسو با زائران بیت الله الحرام، به خواندن این دعای پرفیض پرداختند.

مراسم قرائت دعای عرفه در شهر بندرعباس نیز در گلزار شهدا و حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) برگزار و مداحان و مرثیه سرایان علاوه بر خواندن دعای عرفه، به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) به خصوص سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) پرداختند.

مسؤولان استانی دستگاه های اجرایی استان همراه با عموم مردم ولایی استان در این دعا شرکت کردند و همزمان با برگزاری مراسم دعای عرفه، ندای برائت از مشرکین نیز طنین انداز شد.

گفتنی است، نظیر چنین مراسمی در بقاع متبرکه استان هرمزگان نظیر، گلزار شهدای بندرعباس، سیدسلطان محمد(ع) رودان، سیدمحمد(ع) حاجی آباد، گلزار شهدای گمنام قشم، مسجد جامع میناب، سیدسلیمان(ع) روستای زیارت و شاه معزالدین(ع) روستای چاه خرگ از توابع بخش تخت شهرستان بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نهم ذی‌الحجه و روز عرفه را موعد عرفان و به‌سوی خدا بازگشتن و اصلاح بین عبد و خالق عنوان کرد و گفت: در این روز، پیامبران الهی با حضور در عرفات به راز و نیاز با یگانه معبود هستی پرداخته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دعای عرفه افزود: نهم ذی الحجه، مقدمه جریان عاشورا و حرکت عظیم امام حسین(ع) به سمت کربلا است و روز عرفه با خواندن این دعا شناخته شده است.

امام جمعه موقت بندرعباس با تاکید بر اینکه روز عرفه زمان مناسبی برای استجابت دعا است تصریح کرد: طبق روایات از ائمه اطهار(ع)، روز عرفه روز استجابت دعا و غفران و رحمت الهی است بنابراین افراد باید این فرصت را غنیمت شمارند.

حجت الاسلام فروزان نژاد به اهمیت قرائت دعای روح بخش عرفه اشاره و ابراز داشت: روایات فراوانی بیان شده در ستایش و منزلت روز عرفه نشان دهنده عظمت و جایگاه والای این روز است.

گفتنی است، عرفه از اعیاد بزرگی است که خداوند بندگان خود را به عبادت در این روز دعوت کرده تا احسان و بخشش خود را بر آنها بگستراند./851/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات