۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۰۲۱

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

شرکت بیش از ۲۰۰۰ نخبه قرآنی مساجد هرمزگان در طرح «بشارت ۱۴۵۱»، اقامه نماز عید قربان در گلزار شهدای بندرعباس، افتتاح ۵۹ پروژه با اعتبار۲۸۰ میلیارد ریال در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از مشارکت بیش از ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری این استان در اجرای طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱ خبرداد و گفت: بیش از ۲ هزار نفر از نخبگان قرآنی کانون های مساجد هرمزگان در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: این طرح هرساله در ایام تابستان و به همت شبکه سراسری قرآن و با همکاری ستاد عالی کانون های مساجد کشور و در راستای غنی سازی اوقات فراغت برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با اشاره به شرکت بیش از 2 هزار نفر از نخبگان قرآنی کانون های مساجد هرمزگان در این طرح، افزود: از این تعداد، هزار و 400 نفر موفق به کسب امتیاز لازم شدند.

حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه طرح قرآنی بشارت 1451 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شد، اظهار کرد: این طرح به مدت دو ماه در بیش از 100 کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی استان هرمزگان برگزار شد.

وی یادآور شد: این طرح در قالب رشته های روخوانی و روانخوانی و مفاهیم دو سوره «ملک» و «واقعه» اجرا و در پایان شرکت کنندگان در  آزمون های کتبی و شفاهی شرکت کنند و هزار و 400 نفر از کسانی که موفق به کسب امتیاز لازم شدند.

 گلزار شهدای بندرعباس معیادگاه نماز عیدقربان است

نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گلزار شهدای بندرعباس اقامه می شود.

آیین عبادی نماز عید قربان راس ساعت 7 صبح روز جمعه 10 شهریور ماه جاری در بلوار راه آهن، گلزار شهدای بندرعباس برگزار می شود.

برنامه های فرهنگی گلزار شهدای بندرعباس به مناسبت عید سعید قربان از ساعت پنج و 45 دقیقه صبح روز جمعه آغاز خواهد شد.

50 دستگاه تاکسی و 20 دستگاه اتوبوس کار جابجایی نمازگزاران عید قربان در بندرعباس را بر عهده دارند.

 59 پروژه با اعتبار۲۸۰ میلیارد ریال در بندرعباس افتتاح شد

همزمان با آخرین روز از هفته دولت، با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی، ۷ پروژه به نمایندگی از مجموع ۵۹ پروژه عمران شهری به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال در بندرعباس به بهره برداری رسید.

از مجموع 59 پروژه عمران شهری در بندرعباس، عصر امروز 7 پروژه با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان و معاونین وی، شهرداری و اعضای شورای شهر بندرعباس به صورت نمادین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

جاسم جادری، استاندار هرمزگان در این آیین ضمن تبریک هفته دولت، با تاکید بر اینکه هرچه که برای ملت فهیم ایران اسلامی کار شود باز هم در مقایسه با جایگاه و ارزش این ملت، کم کار شده است، گفت: همه باید با وحدت، یکپارچگی، همدلی و همزبانی در جهت انجام خدمت به مردم تلاش کنیم.

وی با یادآوری اینکه با کار کردن می توان ادعای خدمتگزاری کرد، رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر را خدمت صادقانه دانست، افزود: هیچ کدام از مسئولان به تنهایی نمی توانند کارهای ماندگاری انجام دهند و از این رو نیازمند مجموعه ای همراه و همدل هستند.

 نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم شهر و استانمان را آباد سازیم، از شورای اسلامی، فرماندار و نیروهای نظامی و انتظامی خواست تا در آبادانی و توسعه شهر، مجموعه شهرداری را همراهی کنند.

وی با اشاره به محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده شهر بندرعباس، عنوان کرد: مناطق کمتر برخوردار شهر بندرعباس به عنوان پایتخت تجاری ایران اسلامی نیازمند کار و تلاش جهادی است و کارهای عمرانی در این شهر باید متناسب با جایگاه و موقعیت بندرعباس باشد.

جادری، از پرداختن به حواشی به عنوان فرصت سوزی یاد کرد و گفت: برای توسعه و آبادانی بندرعباس هم با درآمدهای محدود و هم فرصت اندک روبرو هستیم و از این رو نباید به حاشیه ها دامن زده شود زیرا فرصت خدمت را از مسؤولان می گیرد.

وی با ذکر این نکته که جامعه ما از مردم خوبی برخوردار است، افزود: امروز مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به خدمت دارند و همه ما باید قدر نظام، مسؤولیت و مردم را بدانیم و با رعایت تقوا و متعهد بودن به آرمان های شهدا در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

عباس امینی زاده، شهردار بندرعباس نیز، گفت: هفته دولت احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر و کسانی که فارغ از اندیشه پست و مقام به خدمت برای مردم می اندیشیدند.

شهردار بندرعباس اظهار کرد: از مجموع پروژه ها، 28 پروژه در سطح منطقه یک، 21 پروژه در سطح منطقه دو و همچنین 10 پروژه نیز در سطح منطقه سه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، افتتاح خیابان 18 متری محله شمیلی ها به طول 625 متر با سه هزار و 600 متر پیاده رو، 650 متر کانال عرضی و 900 متر کانال طولی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 400 میلیون تومان از شاخص ترین پروژه ها برشمرد.

شهردار بندرعباس، احداث زمین ورزشی محله 22 بهمن با دو هزار متر مربع شامل سکو، رختکن، سرویس بهداشتی و چمن مصنوعی با هزینه 470 میلیون تومان و آب شیرین کن با ظرفیت سه هزار متر مکعب در 24 ساعت با اعتبار 500 میلیون تومان در پارک میدان یادبود را از دیگر پروژه ها ذکر کرد.

وی افزود: پروژه ساختمان اداری شهرداری ناحیه یک منطقه یک، بوستان الهیه شمالی، بازسازی چمن مصنوعی زمین ورزشی محله آیت الله غفاری و آبنمای موزیکال بخش دیگری از پروژه های شاخص است.

 تمدید مهلت ارسال مقاله به هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد

مسؤول موسسه اندیشه های اسلامی سجادیه از تمدید مهلت فراخوان بخش مقالات هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: محققان و پژوهشگران تا ۳۱ شهریور ماه جاری فرصت دارند آثار خود به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان، مدیر مسؤول موسسه اندیشه های اسلامی سجادیه با بیان اینکه پیش از این آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره هفتم 20 شهریور ماه اعلام شده بود، تصریح کرد: با توجه به استقبال محققان و پژوهشگران، مهلت ارسال مقاله به هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که پیش از این 20 شهریور ماه تعیین شده بود، تا 31 شهریور ماه سال 96 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان مقالات هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده بود، عنوان کرد: بررسی نقش نماز در زندگی حقیقی و حقوقی جامعه مسلمین از نگاه امام سجاد(ع) و بررسی و تبیین حقوق اعضای بدن در رساله الحقوق امام سجاد(ع) از موضوعات فراخوان مقالات هفتمین کنگره است.

دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، تحلیل و بررسی مساله اشتغال و معیشت در آموزه های امام سجاد(ع)، حقوق متقابل خداوند و بندگان از نگاه امام سجاد(ع) با توجه به ذساله الحقوق و بررسی جایگاه حقوقی زوجین در زندگی مشترک با توجه به رساله الحقوق را از دیگر موضوعات این فراخوان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان، از پژوهشگران و محققین خواست تا پایان مهلت تعیین شده، مقالات خود را به نشانی استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار پاسداران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانون های مساجد و یا آدرس اینترنتی emamesajad@gmail.com  ارسال کنند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۳۳۵۵۵۱۸۶-۳۳۵۵۵۱۸۵ تماس بگیرند، اظهار داشت:  به سه مقاله برتر 10 میلیون ریال، سه مقاله برگزیده هشت میلیون ریال و سه مقاله منتخب نیز شش میلیون ریال اهدا می شود.

گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت این امام همام(۲۵ محرم الحرام) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت ستاد عالی نظارت بر کانون‌های مساجد کشور، استانداری هرمزگان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود./851/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات