۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۲۲۰۳۸

معرفت الله جز با معرفت به مقام امام حاصل نمی شود

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که شرط ایمان پذیرش و شناخت جایگاه ائمه معصوم(ع) است، گفت: معرفت الله جز با معرفت به مقام امام حاصل نمی شود.
معرفت به امام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم نادر نژاد، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که یکی از مهم ترین ضرورت ها برای یک مسلمان و شیعه شناخت و ضرورت امام معصوم(ع) در هر عصر و زمانی است؛ گفت: معرفت الله جز با معرفت به مقام امام حاصل نمی شود.

وی افزود: امام حسین(ع) در این زمینه در یک روایت نورانی می فرمایند ای مردم، خداوند عزوجل بندگان را نیافرید؛ مگر برای این که او را بشناسند و هنگامی که او را شناختند عبادتش کنند و وقتی او را عبادت کردند؛ به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی پرسید ای پسر رسول خدا، پدر و مادرم به فدایت؛ شناخت خدا چیست که حضرت فرمودند این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند؛ بشناسند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ابان بن تغلب از امام صادق (ع) پرسید اگر کسی تمام امامان را بشناسد ولی امام زمانش را نشناسد؛ آیا مؤمن است که امام صادق(ع) در پاسخ او فرمودن خیر که ابان دوباره پرسید آیا این فرد مسلمان است که امام صادق(ع) پاسخ دادند آری و براساس این روایت باید دقت کرد که اسلام و ایمان دو مبحث جداگانه از یکدیگر هستند و هر مسلمانی نمی تواند مؤمن باشد اما هر مؤمنی مسلمان است.

خانم نادر نژاد با بیان این که یکی دیگر از ضرورت های شناخت امام، قبولی ایمان است، افزود: معاویه بن عمار از امام صادق(ع) درباره آیه ۱۸۰ اعراف که می فرماید«ولِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْني‏ فَادْعُوهُ بِها وَ ذَرُوا الَّذينَ يُلْحِدُونَ في‏ أَسْمائِهِ سَيُجْزَوْنَ ما کانُوا يَعْمَلُونَ» یعنی« و برای خداست بهترین نام ها به جهت حسن معانی و علوّ مفاهیم آنها پس او را بدان نام ها بخوانید و کسانی را که در نام های او به انحراف می روند آنها را بر بت ها می نهند یا به گونه ای که سزاوار خدا نیست تفسیر می کنند رها کنید، آنها به زودی آنچه را که انجام می داده اند جزا داده شوند» پرسید که امام صادق(ع) در تفسیر این آیه به او فرمودند«به خدا قسم ما نام های نیکوی پروردگاریم که هیچ عملی را خداوند از بندگانش قبول نمی کند؛ مگر آن که ما را بشناسد».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: همچنین باید دقت کرد که شرط قبولی اعمال نیز شناخت امام عصر خویش است و شاید کسی که امام زمان خود را نمی شناسد اعمالش را به درستی انجام دهد اما درستی این اعمال دلیل پذیرش و شرط قبولی آنها نیست و همانطور که بیان شد باید دقت کرد که اسلام ورای امامت از هیچ کس پذیرفته نمی شود زیرا امامت خط تکامل رسالت انبیای الهی است./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات