۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۲۰۴۶
حجت الاسلام میرزامحمدی:

غدیر باید به عاشورا و عاشورا به مهدویت گره بخورد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه اکمال دین گفت: آن اسلامی مورد رضایت پروردگار است که محور اصلی آن، امام معصوم(ع) باشد.
مراسم دعای عرفه در مسجد مقدس جمکران مراسم دعای عرفه در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در مراسم روز عرفه که عصر امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به این که از امروز تا 25 ذی الحجة الحرام ایام غدیریه نام دارد، گفت:‌ در این 15 روز اتفاقاتی افتاده که ناظر به فضائل امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از نمونه‌های بارز از اتفاقاتی که در رابطه با فضائل امام علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) رخ داده است، جریان «سد الابواب» است؛ یعنی از جانب خداوند دستور رسید که همه درهایی که به مسجدالنبی(ص) باز می شود، باید بسته شود و تنها در خانه امیرمؤمنان(ع) باید باز بماند؛ این یعنی خداوند قبل از غدیر زمینه هایی فراهم کرد که امام علی(ع) برای رهبری امت اسلامی آماده شوند.

وی ادامه داد: نزول آیه‌های تبلیغ، تطهیر، مباهله، ولایت و اکمال از جمله رویدادهای دیگر ایام غدیریه است؛ پیامبر اکرم(ص) به مدت سه شبانه روز 120 هزار نفر را در گرمای طاقت‌فرسا نگه داشتند تا امام علی(ع) را به عنوان جانشین خودشان معرفی کنند؛ همه حاضران در غدیر خم با حضرت علی(ع) بر مبنای ولایت و سرپرستی ایشان بعد از پیامبر اعظم(ص) با ایشان بیعت کردند و حاضران موظف شدند این واقعه را به غایبان برسانند؛ وظیفه امت اسلامی این است که غدیر را جهانی کند و نسل به نسل منتقل سازد.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با اشاره به آیه شریفه «الیوم اکملت لکم دینکم» عنوان کرد: مراد از این آیه این است که پروردگار عالم از اسلامی راضی و خشنود می شود که در حقیقت رکن آن، وجود نورانی امام معصوم(ع) باشد؛ آن اسلامی تراز است که سرپرستی آن به دست امام معصوم(ع) باشد، نه اسلامی که ساخته دست آمریکا، داعش و آل سعود است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کوتاهی که امت اسلامی در رابطه با غدیر کردند سبب شد تا معصومین(ع) یکی پس از دیگری به شهادت برسند؛ امروزه فرقه های نوظهور و ضاله تعاریفی از اسلام ارائه می دهند که نتیجه اش اسلام گریزی یا اسلام ستیزی می شود.

وی افزود: اینکه پیامبر اکرم(ص) مردم را به سوی غدیر خم رهنمون شد به ما نشان می دهد که روز غدیر، روز در خانه نشستن نیست، بلکه باید به صحنه بیاییم، پیام غدیر را با صدای بلند فریاد بزنیم و با امام زمان(عج) بیعت کنیم.

حجت الاسلام میرزامحمدی عنوان کرد: برای غدیر نیز باید همان اتفاقی که در عاشورا می افتد، رخ دهد؛ باید کاروان شادی حلال راه بیفتد؛ اگر شیعه بخواهد تا ظهور مهدوی پابرجا بماند باید بداند که نقطه اتصال غدیر است؛ بنابراین غدیر باید به عاشورا و عاشورا به مهدویت گره بخورد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان همه مردم را به شرکت در این حرکت عظیم دعوت کرد و ابراز داشت: تبلیغ غدیر به این است که نوع جدیدی از شادی که فاخر به شمار می رود تعریف و ایجاد کنیم و مقایسه را بر عهده مردم بگذاریم و این مسأله بر محور غدیر شدنی است، اما باید از سوی همه مردم و مسؤولان حمایت شود. /۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات