۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۲۱۳۰
آیت الله علم الهدی:

ترک هنجار های انقلابی جریان انقلاب را با خطر مواجه می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر تعهد نسبت به هنجارهای انقلاب ادامه پیدا نکند، انقلاب قابل‌تداوم نبوده و جامعه ما دیگر جامعه قربان و مقرب خدا نخواهد بود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن این عید سعید، در تبیین مفهوم «قربان»، آن را تعریفی از نزدیک بودن بندگان به پروردگار دانست و اظهار کرد: انقلاب مقدس اسلامی ما، جامعه ما را جامعه قربان قرار داد و امروز در روی کره زمین، تنها کشوری که کشور قربان، یعنی کشور نزدیک به ‌حق است و اهالی آن کشور بندگان مقرب به خدا هستند، این کشور و این جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب حوزه علمیه تهران، گفت: رهبر انقلاب فرمودند «اگر دشمنان اسلام از حرکت قاطعانه ما خشمگین نباشند، باید در مفید بودن خود شک کنیم»؛ یعنی اگر بنا شد حرکت، قیام و جریان زندگی ما دشمن خدا را به خشم نیاورد و غضب دشمن خدا را تحریک نکند، بنده خدا نیستیم و نسبت به خدا عبودیت نداریم و در نتیجه جامعه ما دیگر جامعه قربان نخواهد بود.

وی با بیان این که «نقطه اول لقاءالله ستیز با دشمنان خداست»، افزود: ستیز با دشمنان خدا زمانی است که جریان سیاسی اجتماعی زندگی ما دشمنان خدا را به غضب و خشم بیاورد. این که یک عده فکر می‌کنند اگر بنا شد در دنیا به گونه ای زندگی کنیم که خوشایند دشمنان خدا باشد و آن ها از ما راضی بشوند، یک فکر غیرانقلابی است که گوینده آن یا انقلاب را نمی‌فهمد و یا باوری به انقلاب اسلامی ندارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حراست از هنجارهای انقلابی، «ساده زیستی» را یکی از مهم ترین این هنجارها دانست و خاطرنشان کرد: روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید، در دوران اوج انقلاب و مبارزه با نظام ستم‌ شاهی، جریان زندگی ما و فرهنگ معیشت ما این بود که خوش‌گذرانی، لذت، توسعه در زندگی مادی و تجمل‌ پرستی ملاک نبود، بلکه هنجار انقلاب ما ساده زیستی، قناعت و قطع کردن رگه های ارتباط با دشمن بود.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: آنچه امروز ما را به دشمن وابسته می‌کند و سبب می‌شود دشمن سفره ما را در عداوت و دشمنی هدف بگیرد و با تحریم‌های پیاپی ما را از معیارهای انقلاب و اصول ارزشی خود فاصله دهد، توسعه مادی زندگی است؛ یعنی حالتی که تجمل در زندگی ما توسعه پیدا کند و روز افزون شود.

وی در پایان با بیان این که جریان «امر به معروف و نهی از منکر» یکی دیگر از هنجارهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مردم مشاهده منکر را تحمل نمی‌کردند و نمی‌توانستند خلاف را ببینند؛ در نتیجه در مقابل منکر و خلاف ساکت نمی ‌نشستند. امروز جریان در حال تغییر است و «نهی از منکر» گاهی به عنوان یک پدیده ضد ارزش قلمداد شده و اگر بنا شد کسی در مقابل منکر بایستد، به‌ عنوان یک عنصر غیرعادی در بین مردم جلوه می‌کند. اگر این هنجارهای انقلاب ادامه پیدا نکند، انقلاب قابل‌تداوم نیست و جامعه دیگر جامعه قربان نخواهد بود./820/پ۲۰۱/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات