۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۱۳۴
آیت الله سعیدی:

اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد

امام جمعه قم با تأکید بر ضرورت اجتناب امت اسلامی و مسلمانان ار اعتماد به کفار و استکبار جهانی، گفت: هر زمان که به مستکبران اعتماد کردیم ضربه جدی خوردیم، از این رو باید بدانیم که اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، شرط قبولی اعمال انسان را رعایت تقوا دانست و با اشاره به اهمیت عید قربان و قربانی کردن در این روز گفت: انسان با انجام خاصانه این اعمال می تواند به درگاه الهی تقرب پیدا کند.

وی با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم اهل بیت(ع)، افزود: امروز شهدای مدافع حرم با الگوگیری از حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل به عنوان الگوهای ایثار مؤمنان، رشادت های بزرگی را انجام دادند که یکی از ایثارهای بزرگ از سوی شهید حججی صورت گرفت.

امام جمعه قم با بیان این که برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرده و به فرمایشات آن ها عمل کنیم، اظهار داشت: مؤمن حقیقی کسی است که در راه خداوند متعال از هیچ کاری دریغ نمی کند.

وی از ماه ذی الحجة به عنوان ماه امامت و ولایت یاد کرد و ادامه داد: انسان باید در کارهای خود تلاش کند که محبوب خداوند متعال شود و کسی که به مقام محبوبیت الهی برسد دارای یکی از بالاترین مقام ها شده است، این مقام آثار بسیاری برای انسان دارد اما شرط رسیدن به آن رعایت تقوای الهی در کارها است.

آیت الله سعیدی با بیان این که عید سعید غدیر  متعلق به همه انسان ها بوده و محدود به شیعیان نمی شود، ابراز داشت: در ماه ذی الحجه مناسبت های بسیاری درباره امامت و ولایت داریم و اوج این مناسبت ها عید غدیر است که باید به خوبی پاس داشته شود.

وی با اشاره به پیام حج 1396 از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به حجاج، عنوان کرد: متأسفانه کشورهای اسلامی از مشکلات حرکت های انحرافی رنج می برند که باید برای آن چاره اندیشی شود، از این رو رهبر معظم انقلاب وظیفه نخبگان جهان اسلام را سنگین و مهم دانستند و تأکید کردند که این نخبگان باید از حملات به کشورهای اسلامی جلوگیری کرده و آن ها را متوقف کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که دفاع از فلسطین مظلوم باید در رأس کارها و برنامه های مسلمانان باشد، ریشه انحرافات این است که مسلمانان به وظیفه شرعی خود در برابر حملات دشمن عمل کرده اند و همین سبب گستاخی دشمنان می شود.

وی بازگشت کشورهای اسلامی به رهنمودها و دستورات قرآن و عترت را ضروری دانست و اضافه کرد: سعادت همه مسلمانان و برطرف شدن مشکلات جهان اسلام در گرو عمل امت اسلامی به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) است.

آیت الله سعیدی با تأکید بر ضرورت اجتناب امت اسلامی و مسلمانان از اعتماد به کفار و استکبار جهانی، گفت: هر زمان که به مستکبران اعتماد کردیم ضربه جدی خوردیم، از این رو باید بدانیم که اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در کشور از جمله شیوه های ازدواج، افزود: نباید در زمینه مهریه ها در ازدواج ها شاهد افراط و تفریط باشیم، از طرفی گاهی مهریه ها بسیار سنگین است که اسلام می فرماید مهریه ها باید کم و معقول باشد تا سبب ایجاد مشکل نشود، البته از طرف دیگر مهریه باید دارای مالیت باشد و مسائل معنوی در کنار آن جهت تبرک مطرح شود./1323/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات