۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۱۶۶

سال تحصیلی مرکز فقهی قائم امروز آغاز می‌شود

مدیر داخلی مرکز فقهی قائم(عج) از پذیرفته شدن نزدیک به ۶۰ نفر از طلاب سطح عالی برای سال تحصیلی جدید در این مؤسسه خبرداد و گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید فردا یازدهم شهریور ماه برگزار می شود.
مرکز فقهی قائم

حجت الاسلام مهندسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز سال تحصیلی جدید مرکز فقهی قائم از روز شنبه 11 شهریور ماه خبرداد و اظهار داشت: با استعانت از خدای متعال و توسل به حضرت ولی عصر(عج) برنامه افتتاحیه مرکز فقهی قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در روز شنبه مورخ 11 شهریورماه 96 برگزار می شود.

مدیر داخلی مرکز فقهی قائم(عج) افزود: در این مراسم مدیران مرکز، جمعی از اساتید سطوح عالی و طلاب مرکز حضور خواهند داشت و بعد از مراسم افتتاحیه به صورت رسمی دروس خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان این که مرکز فقهی قائم(عج) از طلاب پایه هفتم به بالا طلبه می پذیرد، ابراز داشت: ما برای طلاب علاقه مند هرسال آزمون ورودی داریم که آزمون برای سال تحصیلی 97-96 در اردیبهشت ماه به صورت مشترک با شش مرکز دیگر برگزار شد.

حجت الاسلام مهندسی ادامه داد: برای آزمون امسال نزدیک هزار نفر شرکت کننده داشتیم که ازاین  بین نزدیک به 200 نفر به حد نصاب رسیده و برای آزمون شفاهی دعوت شدند؛ ما چند مرحله مصاحبه علمی و اخلاقی داشتیم و در نهایت تعدادی که امسال جذب کردیم حدود 60 نفر بودند.

وی با بیان این که در این مرکز غیر از دروس اصلی فقه و اصول، دانش های تکمیلی قرآن و حدیث نیز با حضور اساتید خوب برگزار می شود، خاطرنشان کرد: ما برای حضور در این مرکز از طلاب تعهد تمام وقت می گیریم ولی از شنبه تا چهارشنبه کلاس های اصلی و در روزهای پنجشنبه کنفرانس علمی، مسائل جنبی، جلسات تکمیلی و درس های اخلاق برگزار می شود.

مدیر داخلی مرکز فقهی قائم(عج) ادامه داد: مدیریت این مرکز در حال حاضر بر عهده یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی طائب است که ایشان نیز در جهت غنای هر چه بیشتر علمی، فکری و اخلاقی طلاب گرانقدر و اهتمام بر مدیریت زمان تأکید دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این مرکز را به صورت خلاصه معرفی کنیم باید بگوییم مرکز فقهی قائم(عج) با هدف آموزش تخصصی طلاب سطح عالی در رشته های فقه و اصول و توجه ویژه به دانش‌های تکمیلی مورد نیاز قرآن شناسی و حدیث شناسی مشغول فعالیت است./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات