۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۲۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

تنها راه حل مشکل جوامع بشری ترویج و پیاده‌سازی پیام غدیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان مشکل امروز بشریت را فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر عنوان کرد و گفت: تنها راه حل مشکل جوامع بشری ترویج و پیاده‌سازی پیام غدیر است.
حجت الاسلام انصاری راد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن گرامی‌داشت دهه امامت و ولایت، غدیر را فرصت مناسبی برای تبیین حقایق اسلام دانست و گفت: این امر الهی در حقیقت تداوم‌گر رسالت انبیا و اولیای الهی بود.

وی در ادامه، مشکل امروز بشریت را فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر عنوان کرد و افزود: تنها راه حل مشکل جوامع بشری ترویج و پیاده‌سازی پیام غدیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: واقعه غدیر نه تنها امت اسلامی را جدا نمی کند بلکه ضامن استمرار وحدت اسلامی است و درصدد هستیم که پیام این واقعه را برای جهانیان صادر کنیم.

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه با تاکید بر اینکه باید واقعه غدیر خم را در جامعه همانند واقعه عاشورا زنده نگه داریم، تصریح کرد: واقعیت موجود در عید غدیر خم همانند اصل ولایت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان به‌شمار می‌رود و به منزله اکمال و اتمام دین است، افزود: همه مسؤولان فرهنگی باید فرهنگ غدیر را آن‌گونه که بوده به جامعه بشناسانند و برای شناساندن زوایای مختلف این امر الهی به جامعه تلاش کنند.

مدیرکل تبیلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه کتمان کردن واقعه غدیر خیانت به قرآن و اسلام است، افزود: این وقایع مهم تاریخی در حالی انجام شد که پیامبر بزرگ اسلام هنگام بازگشت از حجه‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه، ۱۲۰ هزار نفر از مسلمانان حضور داشتند و حق‌تعالی به پیامبر دستور داد که ای پیامبر اگر جانشین بعد از خودت را معرفی نکنی دینت را به اتمام نرساندی و رسالتت را کامل نکردی و این مسأله آیه صریح قرآن کریم است اما وهابیت خبیث شبهاتی را بر این امر مقدس وارد می‌کنند و با این توطئه در صدد هستند تا اذهان و افکار عمومی را در جهان نسبت به واقعه غدیر تحت‌الشعاع قرار دهند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه غدیر نماد ولایتمداری است و این هفته باید مسأله ولایت برای جوانان جامعه تبیین و تشریح شود، افزود: مسأله غدیر یکی از وقایع مهم و سرنوشت‌ساز در قرآن و اسلام است.

وی همچنین تصریح کرد: ولایت فقیه استمرار واقعه غدیر است و دین بدون ولایت ناقص می‌ماند و افتخار همه ما این است که در زیر سایه پرچم ولایت قرار گرفتیم و باید در پاسداشت این آئین الهی و بهره‌گیری بیشتر از فرهنگ غدیر تلاش شود.

​مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید داشت:‌ کسانی که واقعه غدیر را انکار می‌کنند آیا از نظر عقلی قابل قبول است که پیامبر(ص) مردمی که از مراسم حج بازگشته‌اند و قصد بازگشت سریع به موطن خود دارند را سه روز در جایی خشک و بی آب نگاه دارد و فقط برای بیان دوستی خود با امام علی(ع) این‌همه مردم را به زحمت بیندازد.

حجت الاسلام انصاری راد تصریح کرد: آیا واقعا انصاف است که چنین واقعه‌ مهمی را که چندین هزار نفر از مسلمانان شاهد آن بوده‌اند و در کتب مختلف چندین بار به ثبت رسیده‌ است انکار کرد.

وی در پایان بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: بر اساس نظر شرعی و دینی اگر کسی دو شاهد داشته باشد حق با اوست، حالا چطور در حالی که هزاران نفر شاهد واقعه غدیر بودند و با امام علی(ع) بیعت کردند، با وجود این برخی حق او را تصاحب کردند./۸۵۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات