۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۲۲۲۳۷
افتخاری:

دولت در انتخاب مناصب جناحی عمل نکند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیروهای کارآمد بدون تعصبات حزبی و جناحی از سوی دولت انتخاب شوند تا فرصت بهره‌مندی از توانمندی و مهارت‌ افراد لایق و شایسته فراهم شود.
افتخاری

لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولتمردان در انجام بهتر امور و خدمت رسانی به مردم چه درس‌هایی باید از شهیدان رجایی و باهنر بگیرند، گفت: از جمله خصوصیات اخلاقی و رفتاری که سبب محبوبیت این اشخاص برجسته بعد از گذشت سال‌ها در اذهان است، اخلاص، دین‌مداری، صمیمیت، همکاری با یکدیگر، صداقت، ذوب در خدمت و ولایت است.

وی در پاسخ به این سؤال که دولت برای عمل به وعده‌های خود چه اقداماتی باید انجام دهد با توجه به اینکه مردم در دوره چهارساله جدید دولت، منتظر عمل به وعده‌های دولتمردان هستند، عنوان کرد: دولت باید به وعده‌هایی که داده به طور کامل عمل کند و به خواسته‌های مردم توجه کند.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: گاهی مردم از سوی دولت متوجه چندصدایی می‌شوند مبنی بر اینکه دولت اظهار می‌کند فلان کار را انجام می‌دهیم اما با تمام شوق‌هایی که ایجاد می‌کند پس از آن بحث کمبود بودجه و یا بعضاً فقدان آن را مطرح می‌کند. دولت باید بداند مردم ضامن این نیستند که یک برنامه چه اندازه بودجه نیاز دارد، آنها منتظرند ببینند آیا دولت وعده‌های خود را محقق و عملی می‌کند یا خیر؛ لازم است دولت بر اساس واقعیت‌ها وعده دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه کارهایی برای جلوگیری از دوقطبی شدن کشور از سوی دولت باید صورت بگیرد با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، توجه دولت به خدمت رسانی به مردم و دوری از نگاه‌های حزبی و جناحی در کشور است، عنوان کرد: در انتخاب مَناصب، لازم است افرادی انتخاب شوند که حقیقتاً توانمندی انجام امور مربوطه و محوله را دارند، نه اینکه صرفاً به این علت که طرفدار جناح خاصی هستند، انتخاب شوند.

افتخاری در ادامه ابراز داشت: اگر نیروی کارآمدی وجود دارد که از حزبِ موافقِ دولت نیست، لازم است دولت آن را به کار بگیرد چه بسا اینکه یک فردی از جناح دولت انتخاب شود اما توانمندی و مهارت لازم را برای انجام امور و پیشرفت در آن نداشته باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید چه برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد، با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌های جدی مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر مشکلات اقتصادی است، عنوان کرد: دولت همواره موظف است اقشار آسیب‌پذیر را در اولویت قرار داده و برای رفاه و حل مشکلات فوری و طولانی مدت آنها اقدام کند.

وی در پایان راجع به پیامدهای حاشیه سازی و پرداختن دولتمردان و مسؤولان به امور فرعی، خاطرنشان کرد: از جمله پیامدهای حاشیه‌سازی می‌تواند بازماندن از خدمت به مردم، فاصله گرفتن از توجه به نیازها و انتظارات مردم و در نهایت دلسرد شدن آنها، فوت وقت و از دست دادن فرصت محدود خدمت باشد./966/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات