۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۲۴۸
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

فعالیت های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی پایدار است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ایجاد زمینه وقف در حوزه قرآن باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ چراکه فعالیت های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی پایدار است.
محمدی رییس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهلمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه اظهار کرد: وقف در حوزه قرآن از موضوعاتی است که باید به آن بیش از پیش پرداخته شود چرا که این امر در جامعه کنونی مورد غفلت واقع شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ وقف در حوزه قرآن انجام گیرد تا به این نیازهای قرآنی  جامعه پاسخ داده شود.

وی با اشاره به وقف های مشارکتی در حوزه قرآن، خاطرنشان کرد: چنانچه هر کس به اندازه توان در وقف قرآنی مشارکت کند اقدامات گسترده ای در حوزه قرآنی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بر لزوم فرهنگسازی در زمینه اهمیت وقف قرآنی از سوی جامعه قرآنی کشور، گفت: انجام فعالیت های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی پایدار است که این امر جز با وقف در حوزه قرآن میسر نیست.

وی  با اشاره به اهمیت وقف در دین اسلام افزود: کمک به ایتام، محرومان و بی سرپرستان از سفارشات اکید قرآن و دین اسلام است که با فرهنگسازی وقف عملیاتی می شود.

گفتنی است، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  از صبح امروز در ارومیه آغاز به کار کرده و با رقابت 900 نفر از نخبگان قرآنی کشور تا 26 شهریور ادامه خواهد داشت./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات