۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۲۲۶۲
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم مطرح کرد؛

تولید محتوا در فضای مجازی نیازمند ترکیب مباحث هنری و دینی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم بر ترکیب مباحث هنری و دینی برای تولید محتوا در فضای مجازی تأکید کرد و نقش حوزه های علمیه را در این زمینه برجسته خواند.
سید حسن هانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن هانی در در ديدار با حضرت آيت الله علوي گرگاني با اشاره به این که بخش های مختلف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پست، پست بانک و شرکت زیرساخت در انجام خدمات جزء رتبه های برتر هستند، گفت:‌به طور کلی بیشتر مردم از خدمات ما استفاده می کنند و سعی ما نیز بر این است که هر سال کیفیت کار را ارتقا بخشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان این که رکود اقتصادی و مسأله اشتغال، مشکل عمده جامعه به حساب می آید، اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که می تواند به حل این مشکل کمک کند، فناوری اطلاعات است که بر حوزه کسب و کار به شدت اثر می گذارد.

وی ادامه داد:‌ امروزه کارهای سنتی هم بدون استفاده از فناوری اطلاعات نمی تواند کارآمد باشد و ادامه یابد؛ به همین منظور همایش‌ها، کارگاه‌ها و جلساتی برگزار شد تا مردم با این موضوع بیشتر آشنا شوند و آن را در کار و حرفه خودشان به کار گیرند.

هانی با اشاره به این که سوء استفاده‌ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نمی توان انکار کرد، ابراز داشت:‌ آمارها نشان می دهد که اخیراً استفاده های مثبت از این فضاها بیشتر شده و کارکردهای ناهنجار به زیر یک درصد کاهش یافته است، اما هر نقطه سیاهی، هرچند هم کوچک باشد، باز هم زیبنده نیست و باید آن را محو و نابود کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم خاطرنشان کرد: پلیس، سپاه پاسداران و سایر نیروهای فعال در عرصه فناوری اطلاعات باید نظارت خود را بیشتر کنند تا از درصد آسیب ها کاسته شود، همچنین مشارکت های مردمی نیز در این عرصه قابل توجه است و برای همین از مردم خواسته شده تا در صورت مشاهده هرگونه محتوای غیر اخلاقی ما را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت آن مسأله را پیگیری کنیم و از انتشار محتویات آن جلوگیری داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: باید به جنبه های مثبت و ایجابی نیز توجه داشت؛ حوزه های علمیه باید محتوای مذهبی تولید کنند تا هم‌وطنان عضو در فضای مجازی به سراغ محتواهای غربی نروند؛ باید بدانیم که امروزه می توانیم با تولید محتوای خوب و اثرگذار هزاران نفر را به سوی سعادت رهنمون شویم؛ ترکیب مباحث هنری و دینی می تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات