۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۲۲۲۶۷
معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت پیگیری تأکیدات رهبری برای تقویت آموزش و پژوهش حوزه علمیه

معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه بر پیگیری بیانات رهبری در راستای تحول و پیشرفت در آموزش و پژوهش این مدرسه علمیه تأکید کرد.
مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

حجت الاسلام ابوالفضل ابوعلیزاده، معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به ارائه گزارشی از برخی فعالیت های انجام شده در سال گذشته تحصیلی پرداخت و بر تداوم و تقویت این روند در مسیر تحول و پیشرفت در آموزش و پژوهش در سال جدید تحصیلی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری المپیاد علمی در سه مرحله و همچنین مرحله استانی و برنامه ریزی و تشویق وثبت نام از طلاب ممتاز در این المپیاد از جمله برنامه‌های مورد توجه در سال گذشته بوده است، گفت: همچنین نشست علمی و نشست هم اندیشی راهکارهای تقویت علمی  و معنوی طلاب با همکاری معاونت پژوهش در این مدرسه برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه خاطرنشان کرد: آماده سازی صوت دروس حوزوی با تدریس اساتید مطرح حوزه علمیه قم و قرار دادن این دروس در اتاق کامپیوتر و دسترسی طلاب محترم برای ارتقای سطح علمی طلاب از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات هفتگی به صورت دو روز درهفته به عنوان روز امتحان هفتگی مشخص  و از هر پایه در هفته از یک ماده درسی امتحان، افزود:  نتایج این آزمون‌ها در پرونده طلبه بایگانی می شد تا برای بررسی مستمر وضعیت تحصیلی طلبه و همچنین ثبت نمرات کلاسی پایان ترم مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام ابوعلیزاده ابراز داشت: برگزاری پرسش و پاسخ کلاسی به صورت منظم و روزانه و ارائه نتایج به صورت ماهانه به آموزش جهت بررسی مستمر وضعیت تحصیلی طلبه و همچنین ثبت نمرات کلاسی پایان ترم از برنامه‌های مورد توجه برای تقویت شور علمی در کلاس بود که اجرا شد.

وی با بیان اینکه وضعیت حضور اساتید محترم در کلاس‌ها به صورت روزانه و ارائه آن بصورت هفتگی به اساتید محترم در راستای ایجاد نظم در برگزاری کلاس‌ها ثبت می شد، تصریح کرد: تمام تلاش معاونت آموزش با توجه به تأکیدات رهبری در تقویت بنیه علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه در راستای تقویت آموزشی طلاب و مدرسه بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با تصریح بر تداوم فعالیت‌های این معاونت در راستای ارتقای سطح علمی این حوزه و طلاب محترم آن بر همکاری و همیاری هر چه بیشتر طلاب و حمایت‌ها و راهنمایی‌های اساتید محترم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه تحول و پیشرفت در آموزش و پژوهش حوزه علمیه در سال جدید تحصیلی است، گفت: این مهم از ابتدای سال تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است و تمام تلاش مجموعه ارتقای سطح علمی حوزه علمیه شهر ارومیه است./854/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات