۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۲۲۲۷۰
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان:

فرهنگ اساس همه ارزش‌گذاری‌های جامعه است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان درباره جایگاه فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ اساس و بنیاد همه ارزش‌گذاری‌های جامعه است و بالاترین آسیب در این عرصه از سوی دشمنان انجام می‌شود.
حجت الاسلام حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، در اولین ضیافت آموزشی و فرهنگی، فعالین فرهنگی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد نجف‌آباد، افتتاح شد، گفت: این‌گونه برنامه‌ها نقطه عطفی است تا شما دانشجویان میراث دار خوبی برای پاسداشت خون شهدایی چون شهید حججی‌ باشید.

وی درباره لزوم برگزاری این برنامه‌های فرهنگی افزود: بخش زیادی از توطئه‌های دشمنان متوجه فکر، فرهنگ و اعتقادات دینی ما است، که حضرت علی(ع) در این زمینه فرمودند بالاترین آسیب‌ها، آسیبی است که متوجه اعتقادات و باورهای شما باشد و مهمترین توطئه‌های دشمنان در هر عصر و زمانی به‌خصوص در این دوران، متوجه فرهنگ و اعتقادات است.

حجت‌الاسلام حیدری، در ادامه تصریح کرد: با آنکه دشمنان در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های کلان دارند و هیچ محدوده‌ای را از قلم نمی‌اندازند، ولی مهمترین و حساس‌ترین کار دشمنان در عرصه فرهنگ، فکر و اندیشه است.

وی در تشبیهی درباره مقوله فرهنگ در جامعه بیان داشت: واقعیت فرهنگ به مثابه ریه برای جامعه است و اگر این اصالت از پیکره جامعه و این پدیده تأثیرگذار از جسم و روح جامعه گرفته شود، چیزی برای تنفس باقی نمی‌ماند.

  مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: فرهنگ اساس و بنیاد همه ارزش‌گذاری‌های جامعه است و بالاترین آسیب در این عرصه از سوی دشمنان انجام می‌شود.

وی درباره نقش و جایگاه دانشگاه‌ها در تعالی فرهنگ خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما با دارا بودن محیط جوان، پرانرژی و پرظرفیت، فرصت بسیار مناسب و مقتضی برای پیشرفت و تعالی هستند و این تعبیر که هم صعود و هم افول جامعه بسته به دانشگاه‌ها است، اهمیت دانشگاه‌ها را در عرصه فرهنگ‌سازی به خوبی نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه بیان داشت: جامعه فعال و پویا در گرو داشتن محیط دانشگاهی فعال است و جامعه راکد و خمود در سایه وجود دانشگاه‌های بی‌روح و راکد است و در هرکجا با سستی و خمودی مواجه شدید، به علت تأثیرگذار نبودن دانشگاه‌ها است که رهبر معظم انقلاب به کرات درباره تأثیرات دانشگاه‌ها تأکید کرده‌اند.

وی با این تعبیر که اساتید فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان افسران جوان جنگ نرم هستند، ادامه داد: شما دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم باید دارای اعتقاد، ایمان، صاحب‌فکر و دغدغه فرهنگی باشید و بها دادن به چنین جوانانی در دستور کار و تصمیمات دانشگاه آزاد است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: مهمترین راهبرد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، راهبری فرهنگی و فکری است و از تمام طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی که در راستای اهداف اسلام و انقلاب باشد، به‌طور جدی حمایت می‌شود و برگزاری چنین برنامه‌هایی نقطه عطفی برای توانمندی ارزشی آینده شما دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی است.

لازم به ذکر است، اولین ضیافت آموزشی و فرهنگی، فعالین فرهنگی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور با عنوان "شمیم بصیرت" با حضور بیش از 950 نفر از دانشجویان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و با حضور عزت‌الله ضرغامی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد و قرائت پیام علی‌اکبر ولایتی آغاز شد./1306/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات