۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۲۲۲۸۰
سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

منطقه هوایی ایران جزء امن‌ترین منطقه‌های دنیا است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: منطقه هوایی ایران جزء امن‌ترین منطقه‌های دنیا است و همین امر سبب شده بسیاری از هواپیماها مسیر هوایی خود را تغییر بدهند و از آسمان این کشور استفاده کنند.
سرلشگر باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز (شنبه 11 شهریورماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییرات و تحولاتی که در تهدیدات علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاده هنوز تهاجمات هوایی و موشکی جزء احتمالاتی است که هر چند اندک اما ممکن است تجاوزی در این رابطه رخ بدهد، اظهار کرد: بر همین اساس چند سالی است که پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار دارد و طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، تهدیدات و جلوگیری از غافل شدن همواره جزء اقدامات موردنظر ما بوده است و سامانه‌ها را با توجه به قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد و با توجه به تهدیدات فرامنطقه‌ای به روز می‌کنیم.

شرلشگر باقری تأکید کرد: در تخصیص اعتبارات، آموزش‌های نیروی انسانی و ساختار پدافند هوایی در اولویت نخست جای دارد؛ در این راستا قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) توانسته در ارتش و سپاه یک اتحاد، وحدت و برادری ایجاد کند تا از آن طریق از توانایی‌های پدافند هوایی به نحو احسن استفاده کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: ما در صدد هستیم که در ایران هرگز در زمینه‌های هوایی عقب‌ماندگی نداشته باشیم و امروز این قرارگاه با امکاناتی مدرن اداره می‌شود و توانایی که در صنعت دفاعی داریم در حال پیشرفت است.

وی در پایان گفت: با تلاش رزمندگان سخت‌کوش این اطمینان را می‌دهیم که کشور فضای امنی دارد و منطقه هوایی ما جزء امن‌ترین منطقه‌ها است، همین امر باعث شده است بسیاری از هواپیماها مسیر هوایی خود را تغییر بدهند و از آسمان این کشور استفاده کنند و این افتخار بزرگی برای ما است./۸۱۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات