۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۳۲۸
آیت الله رجبی:

پرداختن به مباحث تئوریک و کادرسازی برای دولت اسلامی از وظایف حوزه علمیه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پرداختن به مباحث تئوریک و کادرسازی برای دولت اسلامی از وظایف حوزه علمیه دانست.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اخیر طلاب با رهبر معظم انقلاب، به نقش حوزه برای تحقق حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک نیاز به این داریم که در زمینه مباحث تئوریک دولت اسلامی کارهای لازمی صورت گیرد.

وی افزود: البته اینگونه نیست که هیچ کاری صورت نگرفته باشد، با وجود کارهای انجام شده حتی در مسأله مبانی ولایت فقیه هم جای کار باقی است یعنی به اندازه این موضوعات بنیادین و اساسی هستند که هر اندازه درباره آن ها کار شود باز هم جای کار باقی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همانگونه که فقها در مسائل فرعی فقه سالیان دراز تحقیق کردند و این تحقیق ها ادامه داشته و آثار فراوانی دارد باید در این مسائل هم تحقیقات لازم انجام شود، تحقیقات نشانه این است که تحقیق امری نیست که ادعا شود به نهایت رسیده است و کاری لازم نیست صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسائل مبنایی که تمام نظامات دیگر بر آن ها مبتنی است می طلبد که درباره آن کارهای عمیق توسط نخبگان به صورت گسترده فکری و عمقی اقدامی انجام گیرد، زیرا دولت اسلامی یکی از زمینه های است که باید درباره آن به صورت جدی وارد کار شد به ویژه که قبل از نظام جمهوری اسلامی ای مسأله از نظر حاکمیت مانع وجود داشته و از نظر مبتلا به بودن اهتمام جدی به آن وجود نداشته است ؛ بنابراین امروز درباره این مسأله باید کار عمقی صورت گیرد.

آیت الله رجبی با بیان این که حوزه های علمیه باید در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند، ابراز داشت: نقش دیگر حوزه این است که برای مطالبه عمومی نسبت به دولت اسلامی و شاخصه های آن از مسؤولان فرهنگ سازی کند.

وی کار دیگر حوزه های علمیه را کادرسازی برای دولت اسلامی دانست و عنوان کرد: وقتی که تئوری دولت اسلامی به حد مطلوب خود برسد آغاز راه است و برای اجرای چنین نقشه ای نیروهای انسان و کادری که بتوانند آن را بر عهده گیرند و پیاده کنند چه کسانی باید باشند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حوزه باید در کادرسازی هم اثرگذار باشید؛ زیرا به نیروهای شایسته ای که برای اجرا و شکل دهی به دولت اسلامی می توانند مؤثر باشند نیاز داریم، اگر می گوییم امام زمان(عج) برای ظهور حداقل 313 نفر از سرداران رشید نیاز دارد، در یک مرتبه پایین تر هم ما برای دولت اسلامی به کادرهای با کیفیت بالا نیاز داریم.

وی اضافه کرد: بنابراین کادرسازی یکی از وظایف مهمی است که حوزه علمیه باید در این زمینه فعالیت لازم را داشته باشد./1323/ 302/ص

 

 

ارسال نظرات