۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۳۳۸
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

جامعه نیازمند روحانیان فاضل و عمل گرا است

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه نیازمند روحانیانی فاضل و مهذب است، گفت: امروز مردم مشتاق علمایی هستند که عمل‌گرا بوده و خود عامل به گفته‌های خود باشند و در این صورت اثر تبلیغ معارف اسلامی نیز عمیق‌تر خواهد بود.
حوزه علمیه حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی امروز با حضور در مدرسه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز در جریان روند فعالیت این مرکز آموزش علوم دینی قرار گرفت و دیداری صمیمی با طلاب و اساتید داشت.
وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف حوزه علمیه امیرالمؤمنین، روند بازسازی و توسعه این مرکز علوم اسلامی را قابل توجه و تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز به لحاظ فضای آموزشی، پژوهشی، کتابخانه‌ای، ورزشی و خوابگاهی یکی از مدارس علمیه بزرگ تبریز به شمار می رود.
حجت الاسلام مطهری‌اصل همچنین در جلسه اخلاق طلاب این مرکز علوم دینی حضور یافت و طی سخنانی با تأکید بر مجاهدت در مسیر فراگیری فقه و احکام اسلامی اظهار داشت: تحصیل در حوزه علمیه با عنوان سرباز امام زمان(عج) توفیقی بسیار ارزشمند است که شامل حال طلاب علوم دینی می شود.
مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی قدرشناسی از این فرصت بی‌بدیل را مورد تأکید قرار داد و گفت: سعی کنید در دورانی که مشغول به تحصیل هستید؛ از هر فرصتی برای مباحثه و ارتقای سواد فقهی خود بهره جویید، کار طلبه تنها تحصیل است و نباید ذهن خود را مشغول دیگر امور فرعی کند.
وی با اشاره به این‌که جامعه نیازمند روحانیانی فاضل و مهذب است، گفت: اخلاق بدون علم و علم بدون اخلاق هیچ فایده‌ای به حال فرد و جامعه نخواهد داشت، امروز مردم مشتاق علمایی هستند که عمل‌گرا بوده و خود عامل به گفته‌هایش باشند، در این صورت اثر تبلیغ معارف اسلامی نیز عمیق‌تر خواهد بود.
حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفسیر آیات قرآنی با موضوع خلقت انسان تصریح کرد: انسان جز  برای عبودیت خلق نشده است، از این رو تمامی اعمال، رفتار و گفتار انسان باید رنگ و بوی خدایی به خود گرفته و در مسیر تکامل معنوی باشد.
همچنین در این دیدار حجت الاسلام سیدحسن حسینی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز به ارایه گزارشی از روند اجرای پروژه بهسازی و توسعه این مرکز علوم اسلامی پرداخت و موفقیت طلاب این مرکز در المپیادهای علمی سال گذشته را یادآور شد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات