۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۲۲۴۰۹
آیت الله طبرسی:

تفقه در دین، عامل رشد و تکامل معنوی جامعه است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه علما و روحانیت قرار گیرد فهم دقیق و عمیق جامعه از احکام دینی است، تصریح کرد: انسان با تفقه در دین می تواند به سعادت و کمال حقیقی دست پیدا کند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شنبه شب در دیدار جمعی از روحانیان، تفقه در دین را یکی از مهم ترین وظایف روحانیت برشمرد و گفت: با تفقه در دین می توان به یک جایگاه ارزشمند در عرصه شناخت و تبلیغ دین دست یافت.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسیدن به بصیرت دینی و فهم عمیق از دین نیازمند تفقه در دین هستیم، افزود: با بهره گیری از ظرفیت بالای فقه می توان ضمن رسیدن به بصیرت دینی، راه صحیح زیستن را آموخت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فقه همچون چراغی است که مسیر صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: انسان با تفقه در دین می تواند به سعادت و کمال حقیقی دست پیدا کند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با برشمردن فقه اکبر و اصغر، فقه اکبر را شامل اعتقادات برشمرد و با بیان این که فقه اصغر نیز مربوط به احکام عملی در دین است، تصریح کرد: کسی که می خواهد در مسیر الهی گام بردارد و عبدصالح خداوند متعال باشد باید فقه اصغر که شامل مسائل اعتقادی و احکام دینی است را مد نظر خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه علما و روحانیت قرار گیرد فهم دقیق و عمیق جامعه از احکام دینی است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهمی که روحانیت باید امروز دنبال کند فراهم کردن زمینه ای برای فهم دقیق و عمیق مردم از دین و مبانی ارزشی است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که انسان در سایه دین به بالاترین جایگاه دنیوی و اخروی دست پیدا خواهد کرد، افزود: دین عامل رشد و تعالی انسان و ظرفیت بسیار بالایی در جهت تکامل معنوی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان در سایه بهره گیری مناسب از فقه می تواند به تکامل  معنوی دست پیدا کند، گفت: فقه یک ظرفیت بسیار بالایی دارد که می تواند انسان را به خداوند متعال نزدیک کند.

آیت الله طبرسی با مهم ارزیابی کردن جایگاه علما در جامعه اسلامی، این بزرگان دینی را عامل رشد معنوی در جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: نقش علما و روحانیت در حفظ و حراست از دین و همچنین تقویت مبانی دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علما همچون ستاره پرنوری در جامعه نورافشانی می کنند، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از نورانیت حاصل از نقش علما و بزرگان دینی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که تفقه در دین موجب شناخت بیشتر انسان از نظام هستی و ارزش های معنوی جامعه دینی می شود، تصریح کرد: لحظه لحظه عمر یک مبلغ دین باید در تفقه در دین سپری شود چون پاسخگویی به نیاز مردم امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروز است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نیاز امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: روحانیت امروز رسالت سنگین تری نسبت به گذشته بر عهده دارد و به همین دلیل نیازمند تقویت بنیه علمی خود است.

امام جمعه ساری با بیان این که بدون شناخت صحیح دین نمی توان در تقویت و گسترش آن در میان مردم امیدوار بود، تصریح کرد: امروز به دلیل گسترش علم و تکنولوژی در جامعه شاهد گسترش دامنه نیازمندی های مردم به ویژه نسل جوان هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فقه آیین صحیح زندگی کردن را به ما می آموزد، خاطرنشان کرد: اگر علما و بزرگان دینی ما یک زندگی موفق و اثربخش بودند به دلیل بهره گیری صحیح از فقه آل محمد در زندگی فردی و اجتماعی آنها بود.

آیت الله طبرسی با بیان این که از دوران پیامبر گرامی اسلام تا به امروز مردم در هر شرایط و وضعیتی نیازمند بهره گیری از ظرفیت علما و روحانیان هستند، افزود: علما و بزرگان دینی همواره پناهگاهی امن برای عموم مردم بودند و مردم نیز در طول تاریخ برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود همواره به علما مراجعه می کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که دین عامل تکامل و رشد جامعه در رسیدن به یک شرایط مطلوب است، تصریح کرد: بدون حاکم بودن دین در جامعه به هیچ عنوان نمی توان به رشد و تعالی امیدوار بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، همراهی علما با مردم را یکی از شاخصه های مهم روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت همواره خود را از آن مردم دانسته و به همراهی با مردم افتخار می کند و این رویکرد مردمی بودن روحانیت باید حفظ بماند.

آیت الله طبرسی با اشاره به تلاش دشمن برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در جامعه و ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، افزود: پیوند میان مردم و علما و بزرگان دینی یک پیوند عمیق معنوی است و هیچ قدرتی یارای خدشه دار کردن این پیوند عمیق نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر علما و فقهای دین نبودند امروز دین در جامعه درخششی نداشت، تصریح کرد: دست های شیطانی بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند تا نورانیت حاصل از دین در جمعه اسلامی کمرنگ شود، اما خوشبختانه با هوشیاری مردم و علما این توطئه خطرناک خنثی شد.

آیت الله طبرسی، گسترش امروز دین در جامعه اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دینی عنوان کرد و گفت: اگر هوشیاری و بصیرت بالای علما و روحانیت نبود دشمن به راحتی در کشورمان نفوذ می کرد، اما هوشیاری علما موجب دشمن هیچ گاه به خواسته های شوم خود دست پیدا کند./۱۳۱۷/پ۲۰۱/خ

ارسال نظرات